امنیت

اینترنت و شبکه

November 1, 2015
13:46 یکشنبه، 10ام آبانماه 1394
کد خبر: 74139

رئیس سازمان پدافند غیرعامل: توسعه شبکه‌های اجتماعی تلاش دشمن برای تاثیرگذاری بر افکار عمومی است

رئیس سازمان پدافند غیرعامل با بیان اینکه طبق سند منتشر شده از سوی رابرت گیتز آمریکایی‌ها معتقدند، در عین حفظ تهدید نظامی علیه ایران نباید به سمت عملیاتی کردن این تهدید بروند، گفت: آنها تاثیرگذاری و گفتمان ایده را در پیش گرفته‌اند.
 
 
سردار غلامرضا جلالی امروز و در هفته پدافند غیرعامل در همایشی به این نام در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: بر اساس سندی که رابرت گیتز منتشر کرده امریکایی‌ها معتقدند که رویارویی نظامی ایران و آمریکا برای آنها پرچالش خواهد بود.
 
رئیس سازمان پدافند غیرعامل افزود: رابرت گیتز در این سند اعلام کرده که پاسخ نظامی ایران به تهدید نظامی آمریکا و رفتار نظامی ایران در برابر این تهدید احتمالی در کنترل آمریکا نیست و تاثیرات و کنترل سهمیه جنگ به دلیل موقعیت استراتژیک جغرافیایی ایران از اختیار آمریکا خارج خواهد شد.
 
وی گفت: از این رو آنها در رویکردشان گفت‌اند که باید سعی کنیم تهدید را حفظ کنیم، اما به سمت عملیاتی کردن آن نرویم.
 
رئیس سازمان پدافند غیرعامل تصریح کرد: همچنین در این سند اعلام شده که ایران کشوری دموکراتیک است و حکومت آن براساس رأی مردم است که مردم به طور واقعی رأی می‌دهند.
 
جلالی افزود: همچنین آنها اعلام کرده‌اند که رهبر ایران یک رهبر دیکتاتور نیست و اگر گروه مخالفتی طبق رأی مردم روی کار بیاید، در چارچوب قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تلاش می‌کند که آنها را تقویت کند.
 
وی ادامه داد: از این رو آنها اعلام کرده‌اند که باید به سمت تاثیرگذاری و گفتمان ایده برویم، باید جریانی که مورد نظر ما است در صحنه انتخابات بیاوریم و از طریق انتخابات بالا بیایند.
 
جلالی خاطر نشان کرد: بخشی از این رویکرد در حال شکل‌گیری در ایران است که مقام معظم رهبری از آن به عنوان «نفوذ» یاد می‌کند.
 
رئیس سازمان پدافند غیرعامل اکنون منطق توسعه آزادی‌های شبکه‌های اجتماعی یا نهی کردن اقدامات سلبی ایران در این باره از سوی دشمن قابل توجیه است.
 
وی گفت: آنها با انتقال شبکه‌های اجتماعی به گوشی‌های همراه برای تاثیرگذاری بر افکار عمومی تلاش می‌کنند.
 
جلالی با اشاره به الزام پدافند غیر عامل درباره آستانه تحمل سرویس‌ها و زمان بازگشت سرویس گفت: برای مثال در ارتباط رسانه ملی،‌ باید زیر 10 ثانیه ارتباط برگردد و آستانه تحمل یک ربع یا نیم ساعته قابل تحمل نیست.
 
رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با اشاره به لزوم بازنگری سالانه در میزان اهمیت کارکردها و ملاحظات گفت: 15 سال پیش اهمیت پالایشگاه آبادان حیاتی بود، اما امروز مهم است و در مقابل امروز اهمیت سامانه‌های ارتباطی اعم از ثابت و همراه افزایش یافته است.
 
وی با اشاره به اینکه در حوزه نظامی سایبری فناوری‌های نوینی در حال شکل‌گیری است از تلاش‌ برای استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین خبر داد و گفت: این موضوع حوزه جدید را در بحث نظامی تولید می‌کند.
 
جلالی با بیان اینکه جنگ در حوزه سایبر به عنوان یک اقدام بشر دوستانه در حال اتفاق است، گفت: باید تکالیف حکومتی در حوزه سایبری را ایجاد کنیم.
 
وی توضیح داد: اینکه شیب تند بگیریم، تا تهدیدها ما را فرا بگیرد، منطقی نیست، بلکه باید مطالعه آینده پژوهی درباره فضای سایبری داشته باشیم.
 
رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور ادامه داد: هم اکنون اگر 10 مقام کشور دور هم جمع شوند، تا در حوزه سایبر تصمیم گیری کنند 11 تعریف از حوزه سایبر دارند و اینکه نتوانی بین مسئولان درک درستی از حوزه سایبر داشته باشیم، یک ضعف ملی است.
 
جلالی تأکید کرد: یک نقشه راه می‌تواند به هم افزایی ملی در حوزه سایبری کمک کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.