اپلیکیشن

اینترنت و شبکه

فناوری

November 3, 2015
17:55 سه شنبه، 12ام آبانماه 1394
کد خبر: 74194

قابلیت جدید جیمیل برای پاسخگویی خودکار به ایمیل‌ها

کاربران سازمانی یا افرادی که از راه دور با دوستان خود در ارتباط هستند روزانه ده‌ها پست الکترونیکی دریافت می‌کنند. ولی، آیا روزی فرا می‌رسد که گوشی هوشمند ما بتواند به صورت خودکار به این ایمیل‌ها پاسخ دهد؟

 

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، شرکت گوگل فناوری ویژه‌ای را ارایه کرده است که تا اندازه‌ای می‌توان این آرزو را برآورده کند. این فناوری با نام Deep Learning شناخته می‌شود و اساس کار آن برمبنای هوش مصنوعی است و گوگل می‌کوشد به کمک آن انواع سرویس‌های آنلاین را ارتقا دهد.

گوگل هم‌اکنون نسخه ویژه‌ای از ابزار کاربردی Gmail را عرضه کرده و بخش Inbox در آن را به فناوری جدید خود مجهز کرده است. این نسخه جدید می‌تواند محتوای داخلی پست‌های الکترونیکی را تحلیل کند و انواع پاسخ‌های مرتبط را به شما پیشنهاد دهد.

ایده اصلی فناوری جدید گوگل در مرحله کنونی این است که کاربران به سرعت و بدون دخالت دست بتوانند به تمام ایمیل‌های دریافتی پاسخ دهند. این کار به کاربران موبایلی کمک می‌کند تا زمانی که در حرکت هستند، نیازی به استفاده از صفحه‌کلید لمسی نداشته باشند و به راحتی به ایمیل‌ها پاسخ دهند.

«الکس گاولی» مدیر تولید گوگل در این خصوص توضیح داد: «فناوری جدید به گونه‌ای طراحی شده است که علاوه بر تحلیل محتوای پست الکترونیکی، می‌تواند نحوه پاسخگویی شما به ایمیل‌های مشابه را هم شناسایی کند. در این شرایط انواع مثال‌های پیش‌فرض برای پاسخگویی به هر پست الکترونیکی پیش‌روی شما قرار می‌گیرد».

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.