رگولاتوری

November 17, 2015
14:56 سه شنبه، 26ام آبانماه 1394
کد خبر: 74455

دبیر شورای عالی فضای مجازی خبر داد: تکمیل ۸۰ درصدی سند پیوست فرهنگی فضای مجازی/ بازنگری ۱۸ طرح

دبیر شورای عالی فضای مجازی از تکمیل ۸۰ درصدی تدوین پیوست فرهنگی فضای مجازی خبر داد و گفت: این طرح در دستور کار برای ارائه به شورای عالی فضای مجازی قرار دارد.
 
ابوالحسن فیروزآبادی در گفتگو با مهر، در مورد آخرین وضعیت تدوین پیوست فرهنگی فضای مجازی که از ابتدای دور نخست فعالیت شورای عالی فضای مجازی در دستور کار مرکز ملی ذیل این شورا قرار داشته است، اظهار داشت: تدوین و تصویب پیوست فرهنگی از وظایف شورای عالی فضای مجازی است و قطعا این شورا به این موضوع می پردازد و این طرح در دستور کار قرار دارد.
 
وی موضوع اولویت قراردادن طرح های فضای مجازی را برای بررسی در شورای عالی فضای مجازی، تنها منوط به اهمیت آنها ندانست و تاکید کرد: تهیه شدن سندهای مربوطه نیز در درجه اهمیت قرار دارد.
 
رئیس مرکز ملی فضای مجازی ادامه داد: برای مثال سند پیوست فرهنگی در کمیسیون های عالی مرکز ملی فضای مجازی که تمامی سازمانهای مربوطه نیز در آنها حضور دارند مورد بحث و بررسی گذاشته شده است. این موضوع زمان بر است و تا زمانی که فرآیندهای مرتبط با تدوین نهایی سند انجام نشود نمی توان آن را به شورای عالی فضای مجازی برد.
 
فیروزآبادی خاطرنشان کرد: هرام اکنون حدود ۸۰ درصد تدوین این سند انجام شده است اما فرآیند آن بی ارائه در شورای عالی فضای مجازی تکمیل نیست.
 
وی در مورد طرح هایی که پیش از این گفته شده بود پشت در شورای عالی فضای مجازی معطل مانده است گفت: ۱۸ طرح در مرکز ملی فضای مجازی پیش از این مورد بررسی قرار گرفته بود که در دور دوم فعالیت این شورا، دستور بازنگری و بررسی آنها برای ارائه در شورای عالی فضای مجازی داده شد که پس از بررسی، مشخص شد بسیاری از آنها کامل نبوده و هم اکنون در کمیسیون های مربوطه در مرکز ملی فضای مجازی، در حال تکمیل هستند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.