باندپهن

باندپهن سیار

December 1, 2015
9:28 سه شنبه، 10ام آذرماه 1394
کد خبر: 74764

خسروی خبر داد: برقراری 1800 کانال ارتباط مستقیم بین ایران و عراق

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت، در پایانه مرزی مهران در نشست تسهیل ارتباطات زایران ایام اربعین حسینی، با اشاره به تمهیدات صورت گرفته در یک سال گذشته جهت افزایش ظرفیت ارتباطی در استان ایلام گفت: آنچه می توانستیم برای زایران عزیز انجام داده ایم و خوشبختانه 1800 کانال ارتباط مستقیم بین دو کشور برقرار شده است.
 
خسروی در این نشست که با حضور استاندار و نمایندگان مجلس شورای اسلامی استان ایلام و مدیران عامل اپراتورهای تلفن همراه, برگزار شد، گفت: از شش ماه پیش به دستور دکتر واعظی، ستادی با حضور مدیران عامل اپراتورهای تلفن همراه داخلی جهت تسهیل ارتباطات در ایام اربعین تشکیل شد.
 
وی با تاکید بر این که خوشبختانه امروز وضعیت مطلوبی در مرزهای مهران، چذابه و شلمچه داریم، افزود: ظرفیت مسیر 10 برابر شده است و گروه هایی به صورت 24 ساعته جهت رفع مشکلات حضور دارند.
 
خسروی  با اشاره به نصب سایت های نسل سوم توسط اپراتور اول در مرز مهران، ادامه داد: در داخل کشور عراق نیز با اپراتورهای عراقی مذاکراتی را دنبال کردیم که یکی از مهم ترین دستاوردهای سفر اخیر به عراق، دایر شدن 1800 کانال ارتباط مستقیم بین دو کشور بود.
 
مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت افزود: همراه اول بین نجف و کربلا هشت سایت وای فای نصب کرده است که زایران بتوانند از اینترنت رایگان استفاده کنند. همچنین ایرانسل نیز اقدامات خوبی صورت داده است و در حال حاضر ارتباطات نرمالی با عراق داریم.
 
وی با اشاره به افزایش زایران عازم به سوی کربلای معلا، خاطر نشان کرد: آنچه می توانستیم برای زایران عزیز انجام دادیم و کار مربوط به طرف ایرانی انجام شده است و اما این ترافیک ممکن است برای اپراتورهای عراقی مشکل ایجاد کند.
 
خسروی در بخش دیگر سخنان خود فیبرنوری استان ایلام را 700 کیلومتر دانست و گفت: در برنامه آینده 440 کیلومتر دیگر به این اضافه خواهد شد.
 
وی ظرفیت IP استان را نیز در حال حاضر شش گیگابیت عنوان کرد و افزود: در نظر داریم این ظرفیت را به 120 گیگ افزایش دهیم و در همین راستا، مناقصه آن انجام شده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.