تبلت

تحلیل بازار

تلفن همراه

سخت‌افزار

December 4, 2015
0:26 جمعه، 13ام آذرماه 1394
کد خبر: 74791

بازار جهانی تبلت، همچنان در حال تنزل

گزارش جدید منتشر شده حاکی از آن است که کاربران جهانی توجه چندانی به رایانه‌های لوحی ندارند و این دستگاه دیجیتالی همچنان در حال از دست دادن سهم خود در بازار جهانی است.

 

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، «فهرست خرید Demandware» که میزان فروش کالا در بازار جهانی را بررسی می‌کند، اعلام کرد در فصل سوم سال 2015 میلادی بازار جهانی تجارت دیجیتال با رشد 84 درصدی همراه بوده است. مجموع هزینه پرداخت شده از سوی خریداران، شامل میزان مراجعات مستمر به سایت‌های اینترنتی و ارزش کالاهای درخواست شده از سوی آنها در این دوره زمانی 16 درصد بیشتر شد.

کارشناسان مرکز Demandware اعلام کرد در این دوره زمانی از محبوبیت رایانه‌های لوحی باز هم کاسته شد و بازار این دستگاه رو به افول رفت. در فصل سوم امسال میزان ترافیک اینترنتی مربوط به تبلت‌ها 22 درصد کاهش یافت. این مرکز اعلام کرد از ترافیک اینترنتی جهان در دوره زمانی مذکور تنها 11 درصد به تبلت‌ها اختصاص یافت.

لازم به ذکر است در همین دوره زمانی ترافیک اینترنتی مخصوص گوشی‌های هوشمند در سراسر جهان رشد 119 درصدی را تجربه کرد و این مسئله نشان داد در حالی که محبوبیت گوشی‌های هوشمند همچنان رو به افزایش است، تعداد کمتری از کاربران ترجیح می‌دهند از رایانه‌های لوحی استفاده کنند.

در فصل سوم امسال بخش اعظم خریدهای اینترنتی از طریق گوشی‌های هوشمند انجام شد و پس از آن رایانه‌های شخصی محبوب‌ترین ابزار برای انجام خریدهای اینترنتی بودند. در رتبه سوم این لیست هم رایانه‌های لوحی به عنوان دستگاه محبوب برای انجام خریدهای اینترنتی قرار گرفت.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.