تبلت

تلفن همراه

December 4, 2015
10:23 جمعه، 13ام آذرماه 1394
کد خبر: 74799

قیمت تبلت‌ها در هفته اول آذر ماه

تقریبا تمام تبلت‌هایی که معرفی خواهند شد از سیستم‌عامل اندروید و البته ویندوز بهره می‌برند و این موضوع نشانه تسلط بی‌چون‌وچرای پلتفرم گوگل بر بازار تبلت‌های میان‌رده است. نکته آنکه بیشتر تبلت‌های موجود در فهرست این ماه نسبت به ماه گذشته با کاهش قیمت روبه‌رو بوده‌اند و تنها یکی، دو مدل افزایش قیمت ناچیزی داشته‌اند.
 
ترنسفورمربوک T١٠٠TAL LTE
از نظر مشخصات فنی این محصول خیلی با رقبای خود تفاوتی ندارد و بیشتر از نظر امکانات منحصربه‌فرد، فضای ذخیره‌سازی اس‌اس‌دی، طراحی و رزولوشن نمایشگر می‌تواند نسبت به محصولات مشابه برتری داشته باشد. البته کیفیت ساخت و بدنه پلاستیکی آن در کنار قیمت یک‌میلیون‌و ۴۵٠ ‌هزار تومانی‌اش می‌تواند از نکات منفی این ترنسفورمربوک ایسوس باشد.
 
مدیاپد ایکس ٢
بهره‌گیری از یک پردازنده‌ هشت‌هسته‌ای، سه گیگابایت رم، سنسور دوربین ۱۳ مگاپیکسل، باتری پنج هزار میلی‌آمپر ساعت و ۳۲ گیگابایت حافظه‌ داخلی، همه نوید یک تبلت درخور توجه را می‌دهد، ولی همچنان این محصول با مشکلاتی چون پردازنده گرافیکی ضعیف و صفحه نمایش متوسط دست به گریبان است. قیمت این محصول یک‌میلیون‌و ٧٠‌ هزار تومان است.
 
Venue ٨ Pro
این محصول به پردازنده چهارهسته‌ای اتم اینتل، دو گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی مجهز شده و از یک صفحه نمایش هشت‌اینچی بهره می‌برد. این تبلت از سیم کارت و شبکه اینترنت ٣G پشتیبانی می‌کند، ولی امکان مکالمه ندارد. از معایب آن می‌توان به بدنه پلاستیکی و قیمت بالاتر آن_ یک‌میلیون‌و ٣٨٠‌ هزار تومان_ نسبت به رقبایش اشاره کرد.
 
گلکسی تب اس ٢ نسخه ۸اینچی LTE
این سری از تبلت‌ها به پردازنده‌ هشت‌هسته‌ای اکسینوس۵۴۳۳ سامسونگ، سه گیگابایت رم و پردازنده‌ گرافیکی قدرتمند در کنار ۳۲ گیگابایت حافظه‌ داخلی مجهز شده‌اند. همچنین به یک دوربین هشت‌مگاپیکسلی مجهز شده که برای یک تبلت کاملا کافی به نظر می‌رسد. امکان استفاده از سیم‌کارت و اینترنت نسل چهار روی گلکسی تب‌اس۲ سامسونگ فراهم شده و با قیمتی معادل یک‌میلیون‌و ۵٠٠ ‌هزار تومان به فروش می‌رسد.
 
نکسوس ۹ اچ‌تی‌سی و گوگل
اچ‌‌تی‌سی و گوگل تصمیم گرفتند برای قلب تپنده محصول خود سراغ پردازنده‌ تگرا کا یک انویدیا بروند که در کنار دو گیگابایت رم و ۱۶ گیگابایت حافظه‌ داخلی تشکیل‌دهنده قدرت تبلت نکسوس ۹ است. ولی پشتیبانی‌نکردن از کارت حافظه و سیم‌کارت و قیمت نسبتا بالا _ یک‌میلیون‌و ٢٢٠‌ هزار تومان _ در مقابل برخی رقبا می‌تواند نقطه‌ضعف این تبلت به شمار بیاید. این تبلت در نسخه‌ ۳۲گیگابایتی نیز عرضه شده است.
 
می‌پد ٧,٩ شیائومی
شیائومی در تبلت خود از پردازنده‌ چهار هسته‌ای تگرا کا یک انویدیا با پردازنده‌ گرافیکی کپلر در کنار دو گیگابایت رم و ۱۶ گیگابایت حافظه‌ داخلی استفاده کرده است. باتری شش‌هزارو ٧٠٠ میلی‌آمپر ساعتی و سنسور دوربین هشت مگاپیکسلی آن می‌تواند در مقابل رقبا امتیاز خوبی به شمار رود. قیمت این محصول یک‌میلیون‌و ١۵٠‌ هزار تومان است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.