اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

December 5, 2015
13:24 شنبه، 14ام آذرماه 1394
کد خبر: 74851

رئیس رگولاتوری در حاشیه دیدار با دبیر کل اتحادیه ارتباطات: اینترنت اشیا نیازمند قانون‌گذاری است

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی (رگولاتوری) در ملاقات با «هولین ژائو»، دبیرکل اتحادیه بین‌المللی ارتباطات (ITU) با بررسی روند مصوبات کنفرانس WRC-15 (کنفرانس جهانی ارتباطات رادیویی) درباره روش‌های کارآمد برای گسترش همکاری‌های ایران با اتحادیه بین‌المللی ارتباطات گفت‌وگو کرد. علی‌اصغر عمیدیان در حاشیه این دیدار گفت: هم‌اکنون حوزه ICT با موضوعات جدید و چالش‌برانگیزی همچون اینترنت اشیا (IOT)، نسل پنجم تلفن‌همراه و OTTها روبه‌رو‌ است که رگولاتورها باید درباره آنها مقررات‌گذاری کنند.
 
عمیدیان افزود: همکاری‌های آموزشی ITU درباره این موضوعات و استفاده از تجربیات کشورهای مختلف در این حوزه جهت تعامل بین رگولاتوری و ITU می‌تواند زمینه همکاری ویژه‌ای باشد.وی درباره روند مصوبات کنفرانس WRC نیز عنوان کرد: وجه ویژه کنفرانس WRC-15 این بود که تصمیمات صرفا با رای‌گیری به نتیجه نرسید و مصوبات براساس اجماع و تفاهم تمامی کشورهای حاضر تصویب شد. در کنفرانس WRC-15 ژنو، 19 سند با موضوعاتی مانند ثبت و نحوه ارزیابی ایستگاه‌های رادیویی در بانک اطلاعاتی ITU، تعیین باندهای فرکانسی مختلف برای شبکه‌های باند پهن همراه، استفاده از لینک‌های تغذیه پخش فراگیر ماهواره‌ای برای ارتباطات ثابت ماهواره‌ای، روش‌های هماهنگی ماهواره‌ها، باندهای فرکانسی مورد استفاده هواپیماهای بدون خلبان، ثبت اطلاعات ایستگاه‌های فضایی و تخصیص فرکانس به سرویس‌های رادیو آماتوری در باند MF  از سوی جمهوری اسلامی ایران ارائه شد.
 
کنفرانس WRC-15 با حضور 3800 نفر از 162 کشور جهان از 2 تا 27 نوامبر در ژنو مقر ITU برگزار شد. در این کنفرانس قوانین جدید بین‌المللی ارتباطات رادیویی تصویب و برخی از قوانین قبلی اصلاح شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.