تلفن همراه

سخت‌افزار

فناوری

گوشی

December 6, 2015
19:48 یکشنبه، 15ام آذرماه 1394
کد خبر: 74871

آیفون 6c با قیمت ارزان و نمایشگر 4 اینچی آماده ورود به بازار

طی چند روز گذشته شایعات فراوان در مورد گوشی هوشمند جدید شرکت اپل منتشر شد و مراکز خبری گزارش دادند که قرار است اپل این محصول ویژه را با قیمت ارزان وارد بازار کند.

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، این طور که منابع آگاه می‌گویند، گوشی هوشمند مذکور در خانواده آیفون متولد می‌شود و قرار است مشابه آیفون 5c نمایشگر لمسی 4 اینچی داشته باشد.

از مجموع این شایعات این طور برداشت می‌شود که گوشی مذکور بدنه فلزی را در خود جا داده است و کاربارن می‌توانند از فناوری پرداخت‌های موبایلی Apple Pay هم در آن استفاده کنند.

بر اساس آخرین نظرسنجی‌های انجام شده تنها 20 درصد کاربران تمایل دارند این گوشی هوشمند را خریداری کنند. شرکت اپل با عرضه آیفون 5c نتوانست توجه کاربران را به خود جلب کند و یکی از بزرگترین شکست‌ها را تجربه کرد. گوشی هوشمند آیفون 5c بدنه پلاستیک داشت و این بار اپل تصمیم گرفته است گوشی جدید و ارزان خود را با بدنه فلزی عرضه کند.

قرار است این گوشی هوشمند با نام آیفون 6c در اوایل سال 2016 میلادی عرضه شود و اپل برای آن پردازنده A9 را هم در نظر گرفته است. لازم به ذکر است این پردازنده هم‌اکنون در دو گوشی هوشمند آیفون 6s و 6s Plus مورد استفاده قرار می‌گیرد.

برخی منابع آگاه از این محصول با عنوان آیفون 7 mini هم یاد کرده‌اند. با این وجود همه این منابع روی این مسئله اتفاق نظر دارند که بدنه این گوشی هوشمند ارزان در رنگ‌های متنوع و گوناگون ساخته می‌شود.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.