باندپهن

باندپهن ثابت

باندپهن سیار

December 18, 2015
16:16 جمعه، 27ام آذرماه 1394
کد خبر: 75082

مدیر عامل مخابرات استان تهران خبر داد: خروج شرکت‌های خصوصی تلفن ثابت از بازار قبلا تجربه شده است/ شناسایی دلیل قطع اخیر اینترنت برخی مشترکان

مدیر عامل مخابرات استان تهران علت قطع اخیر اینترنت برخی مشترکان این شرکت را توضیح داد و از رفع مشکل تا آخر هفته خبر داد.
 
علیرضا صیدی مدیرعامل شرکت مخابرات استان تهران امروز در یک نشست خبری در نمایشگاه الکامپ درباره کیفیت خدمات اینترنت مخابرات توضیح داد: بیشترین نارضایتی از سرویس اینترنت مخابرات بین مشترکان اینترنت نامحدود دیده می‌شود و مشترکان اینترنت حجمی مشکل خاصی ندارند.
 
وی گفت: بیش از 75 درصد مشترکان اینترنت استان تهران، مشترک سرویس نامحدود هستند.
 
صیدی ادامه داد: در زمان‌هایی از شبانه‌روز به دلیل حجم زیاد مشترکان، کندی ترافیک و افت کیفیت اتفاق می‌افتد، البته این مشکل همیشگی نیست و در ساعات اوج ترافیک رخ می‌دهد.
 
مدیرعامل مخابرات استان تهران ادامه داد: این افت کیفیت اغلب در اپلیکیشن‌های ارتباطی احساس می‌شود که تلاش می‌کنیم با توسعه شبکه این اختلال را برطرف کنیم.
 
* قطعی اینترنت برخی مشترکان مخابرات در هفته‌های گذشته به دلیل باگ شبکه
 
وی همچنین از قطع ارتباط برخی مشترکان اینترنت مخابرات تهران در هفته‌های گذشته خبر داد و گفت: این موضوع به دلیل بروز یک باگ در شبکه بود که درصد کمی از مشترکان را با قطعی سرویس مواجه کرد.
 
وی ادامه داد: هم اکنون این مشکل شناسایی شده و تا پایان هفته حل خواهد شد.
 
* ادعای ارائه تلفن ثابت بخش خصوصی ارزان‌تر از قیمت مخابرات بعید است
 
صیدی همچنین درباره صدور پروانه‌های جدید ارتباطات ثابت توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: اگر چه این شرکت‌ها ادعا می‌کنند که می‌توانند خدمات تلفن ثابت را ارزان‌تر از مخابرات ارائه کنند، اما در گذشته تجربه شکست 5 شرکت ارائه دهنده تلفن ثابت را داریم.
 
وی توضیح داد: 5 شرکت خصوصی که غیر از مخابرات خدمات تلفن ثابت را ارائه می‌دادند، در عمل از این بازار کنار رفتند و از برخی از آنها نیز مشترکان خود را به مخابرات منتقل کرند.
 
وی گفت: تاکنون بیش از 10 پروانه جدید SCP (اپراتور شبکه ارتباطات ثابت) واگذار شده که گفته می‌شود، تعداد پروانه‌ها می‌تواند به 18 عدد نیز افزایش یابد، اما اگر این روال واگذاری متعدد پروانه ادامه یابد بی‌شک شاهد خروج برخی شرکت‌ها از این بازار خواهیم بود و بازار قطعا کشش 18 شرکت SCP را ندارد.
 
وی ادامه داد: هم اکنون قیمت راه‌اندازی هر خط تلفن ثابت حدود یک میلیون تومان برای مخابرات تمام می‌شود که مخابرات آن را 50 هزار تومان می‌فروشد، بنابراین در حال حاضر نیز بازار تلفن ثابت زیان‌ده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.