امنیت

فناوری اطلاعات

December 19, 2015
19:24 شنبه، 28ام آذرماه 1394
کد خبر: 75109

حفظ امنیت زیر ساخت های ارتباطی سازمان ها مهم است

رئیس پلیس فتا ایلام با اشاره به اینکه ظهور تکنولوژی های  نوین ارتباطی  در عصر حاظر  به همراه تحولات  فضای مجازی  تهدیداتی را  بوجود آمده است؛ اظهار داشت :حفظ امنیت زیر ساخت های ارتباطی سازمان ها مهم و ضروری است. 
 
سرگرد"علی عباسی کسانی" در جمع تعدادی از کارکنان اداره آب و فاضلاب شهرستان ایلام اظهار داشت:.ظهور تکنولوژی های  نوین ارتباطی  در عصر حاظر  به همراه تحولات  فضای مجازی  تهدیداتی را  بوجود آمده است.
 
وی افزود:امروزه روش های ارتباطی  با دیگران از طریق اینترنت،پست الکترونیک ،پیام های کوتاه ،چت روم ها،وب سایت ها و بازی ها،روش هایی را برای  گسترش و حفظ روابط اجتماعی شده است.
 
سرگرد کسانی تصریح کرد:تهدیدات فضای سایبر می تواند برای سازمانها بسیار خطرناک باشد چراکه بسیاری از کلاهبرداران سایبری اقدام  به نفوذ از طریق شبکه و با استفاده از شناسایی نقاط ضعف و باگ های موجود در مسیر اتصال شبکه سازمانها به  اینترنت یا اینترنت می نمایند و با روش های مرسوم هک و نفوذ مانند استفاده از سخت افزار هایی مانند کیلاگر اقدام سرقت داده های حساس سازمان ها می کنند.
 
رئیس پلیس فتا در ادامه بیان داشت : در همین راستا کارگاه آموزشی بررسی آسیب ها وتهدیدات فضای مجازی در محل  سالن همایش اداره آب و فاضلاب شهرستان ایلام  و با حضور تعداد 15 نفر کارشناسان it  برگزار شد.
 
وی گفت: در این کلاس اموزشی در رابطه با چالش پیش رو فضای سایبر، و روش های کشف و پیشگیری از حملات سایبری  مطالبی توسط کارشناس مربوطه ارائه شد.
 
این مقام انتظامی گفت: توصیه  ما به سازمانهای متصل به شبکه اینترنت و اینترانت این است که حتما پیکربندی انجام شده در شبکه ادارات را با رعایت کلیه تنظیمات امنیتی و استفاده از فایروال های قوی تعبیه شده در مسیر اتصال شبکه ها  به اینترنت می تواند تا حدی از نفوذ غیر مجاز هکر ها جلوگیری به عمل آید. 
 
سرگرد کسانی در پایان گفت: پلیس فتا آماده مقابله با جرایم رایانه ای را دارد و از عموم مردم درخواست داریم در صورت مواجهه با جرایم رایانه ای مراتب را سریعاً به وب سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش تماس با ما گزارش یا با شماره تلفن های 65-2182361-0841 تماس حاصل نمایند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.