سخت‌افزار

فناوری‌های پوشیدنی

گجت

لبه تکنولوژی

December 27, 2015
19:00 یکشنبه، 6ام دیماه 1394
کد خبر: 75222

فروش بیش از 200 میلیون دستگاه فناوری پوشیدنی در سال 2019

بازار جهانی فناوری‌های پوشیدنی همچنان به رشد خود ادامه می‌دهد و کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند به زودی نسل دوم و سوم این محصولات به دست کاربران برسد.

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، مرکز تحقیقاتی IDC به تازگی گزارشی را با عنوان «بررسی جهانی بازار دستگاه‌های پوشیدنی» منتشر کرد و در آن توضیح داد سال 2016 میلادی بیش از 111.1 میلیون دستگاه در این خانواده در جهان عرضه می‌شوند که ای رقم نسبت به 80 میلیون دستگاه فناوری پوشیدنی که امسال به دست کاربران جهانی رسید رشد 44.4 درصدی را نشان می‌دهد.

این مرکز تحقیقاتی پیش‌بینی کرده است در سال 2019 میلادی در مجموع 214.6 میلیون دستگاه فناوری پوشیدنی در جهان فروخته شود که بر این اساس می‌توان رشد بازار مذکور بین سال‌های 2014 تا 2019 میلادی را به طور میانگین سالانه 28 درصد محاسبه کرد.

یکی از محبوب‌ترین اقلام در عرصه فناوری‌های پوشدینی ساعت‌های مچی هوشمند است. پیش‌بینی شده است سال آینده 34.3 میلیون دستگاه ساعت مچی هوشمند در جهان فروخته شود که این رقم از 21.3 میلیون دستگاه ساعت فروخته شده در سال جاری بیشتر است.

در سال 2019 میلادی در مجموع 88.3 میلیون دستگاه ساعت مچی هوشمند در بازار جهانی فروخته می‌شود که بر این اساس می‌توان میانگین رشد فروش ساعت‌های هوشمند در جهان بین سال‌های 2014 تا 2019 میلادی را به طور سالانه 42.8 درصد محاسبه کرد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.