تبلت

تلفن همراه

January 4, 2016
13:11 دوشنبه، 14ام دیماه 1394
کد خبر: 75370

بهترین تبلت‌های سال ۲۰۱۵

سال ۲۰۱۵ شاهد افت فروش تبلت‌ها بودیم؛ بااین‌حال، شرکت‌های بزرگ از این بازار غافل نشده‌اند و محصولات جدید خود را روانه‌ بازار کرده‌اند. در ادامه به معرفی بهترین تبلت‌های معرفی‌شده در سال ۲۰۱۵ خواهیم پرداخت.
 
یوگا تب ٣ پرو لنوو
به گزارش زومیت، این تبلت/لپ‌تاپ بدنه‌ای ۱۰اینچی یکپارچه و زیبایی دارد؛ چراکه شرکت لنوو زبان طراحی اختصاصی خود را برای طراحی این دستگاه هوشمند به کار برده است. از دیگر ویژگی‌های تبلت لنوو، پشتیبانی از دالبی استریو سه‌بعدی و استفاده از چهار بلندگو است. همچنین در قلب این تبلت نیز یک پردازشگر هشت‌هسته‌ای ۶۴بیتی اینتل اتم مدل X۵-Z٨۵٠٠ به‌عنوان مغز اصلی فعالیت می‌کند.
 
سرفیس پرو ۴ مایکروسافت
سرفیس پرو۳ موفقیت بسیاری در بازار تبلت‌ها به دست آورد و باعث شد بخش سرفیس مایکروسافت جان تازه گرفته و به حیات خود ادامه دهد. سرفیس پرو۴ نیز تبلت جدید از این رده به حساب می‌آید که آغاز خوبی نیز در بازار تبلت‌ها داشته است. سرفیس پرو۴ مایکروسافت از وجود سنسور اثر انگشت روی کیبورد، پردازنده‌ نسل ششمی اینتل یا همان اسکای لیک، نمایشگر ١٢,٣اینچی و سیستم خنک‌کننده‌ هیبریدی بهره می‌برد. همچنین باید به حافظه‌‌ رم ۱۶گیگابایتی و حافظه‌ داخلی یک‌ترابایتی این محصول نیز اشاره کنیم.
 
می‌پد ٢ شیائومی
می‌پد ۲ شیائومی نیز نسل جدید این تبلت به حساب می‌آید که در آن از بدنه‌ای تمام فلزی بهره گرفته شده است. شیائومی همچون نسل اول این تبلت از یک صفحه‌ نمایش ٧,٩اینچی با رزولوشن ۲۰۴۸ در ۱۵۲۶ پیکسل استفاده کرده که در نهایت تراکم پیکسلی ۳۲۶ پیکسل در هر اینچ را به ارمغان آورده است. می‌پد۲ شیائومی از وجود پردازنده‌ X۵-Z٨۵٠٠ اینتل بهره می‌برد که یک پردازنده‌ ۶۴بیتی مبتنی بر لیتوگرافی ۱۴نانومتری است. این تراشه از وجود پردازنده‌ گرافیکی Intel HD بهره می‌برد.
 
آیپد پرو اپل
آیپد پرو، نسخه‌ وای‌فای با ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی که به‌عنوان نسخه‌ پایه است، ۷۹۹ دلار قیمت داشته و نسخه‌ ۱۲۸گیگابایتی نیز با قیمت ۹۴۹ دلاری روانه‌ بازار شده است.
 
گلکسی تب اس ٢ سامسونگ
سامسونگ سری جدید تبلت‌های خود را با نام Galaxy Tab S٢ در دو ابعاد ٨,٠ و ٩.٧ اینچی معرفی کرده است. هر دو تبلت تنها ۵.۶ میلی‌متر ضخامت دارند که شگفت‌انگیز به نظر می‌رسد. تبلت هشت اینچی تنها ۲۶۵ گرم و تبلت ٩.٧ اینچی نیز ۳۸۹ گرم وزن دارند. هر دو تبلت از پردازنده هشت‌هسته‌ای ساخت سامسونگ بهره می‌برند که چهار هسته‌ای آنها با فرکانس ١.٩ گیگاهرتز و چهار هسته‌ دیگر با فرکانس ١.٣ گیگاهرتز کار می‌کند. این تبلت‌ها همچنین سه گیگابایت حافظه‌ رم، ۳۲ یا ۶۴ گیگابایت حافظه‌ ذخیره‌سازی دارند.
 
 تبلت پیکسل‌سی گوگل
تبلت پیکسل‌سی گوگل مجهز به نمایشگر ١٠,٢اینچی با رزولوشن ۲۵۶۰ در ۱۸۰۰ پیکسل و تراکم پیکسلی ۳۰۸ پیکسل در اینچ، پردازنده تگرا ایکس یک انویدیا و پردازشگر گرافیکی مکسول همچنین سه گیگابایت رم است.
 
 تبلت اکسپریا زد ۴ سونی
تبلت اکسپریا زد۴، از پردازنده اسنپدراگون ۸۱۰ با ۸ هسته‌ پردازشی، در کنار سه گیگابایت حافظه‌ رم بهره می‌برد. باتری شش‌هزار میلی‌آمپر ساعتی، وظیفه‌ تغذیه‌ این غول سونی را به عهده خواهد داشت که سونی وعده ۱۷ ساعت پخش ویدئو را داده و دوربین‌های ٨,١ و ۵.١مگاپیکسلی نیز به ترتیب قسمت عقب و جلوی دستگاه را مزین کرده‌اند.
Acer Predator ٨
 
تبلت گیمینگ GT-٨١٠ ایسر ظاهری فضایی دارد؛ اما همه چیز محدود به همین ظاهر نیست. در چهار گوشه‌ این تبلت اسپیکرهایی استریو و فراگیر تعبیه شده تا در هنگام بازی، تماشای فیلم و گوش‌دادن به موسیقی، صدایی بسیار با کیفیت دریافت کنیم.
 
تبلت مدیاپد ایکس ٢ هواوی
این دستگاه با پردازنده هشت‌هسته‌ای kirin ٩٣٠ با فرکانس دو گیگاهرتز، باتری با ظرفیت پنج‌هزار میلی‌آمپر ساعت، دوربین ۱۳ مگاپیکسل در عقب و دوربین جلویی پنج مگاپیکسل با زاویه دید ۲۲ میلی‌متری به گفته هواوی بهترین سلفی‌های پانوراما را ثبت می‌کند.
 
آیپد مینی ۴ اپل
تبلت ٧,٩اینچی اپل، نسخه‌ جدید آیپد مینی٣ است که البته این بار به پردازنده A٨ اپل و دو گیگابایت رم مجهز شده است.
آیپد مینی جدید از نظر پردازنده، دوربین عقب و همچنین سیستم‌عامل نسبت به نسل قبل ارتقا یافته است. اپل همچنین موفق شده است با حفظ ظرفیت باتری، وزن و ضخامت آپید مینی جدید را کاهش دهد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.