بازی

فناوری اطلاعات

January 7, 2016
18:36 پنجشنبه، 17ام دیماه 1394
کد خبر: 75465

فروش نسخه پی سی بازی ماینکرفت از مرز 22 میلیون واحد عبور کرد

با توجه به آمار و ارقام جدید، به نظر می رسد که بازی ماینکرفت هم چنان در حال تسخیر قلب گیمرها است و فروش ورژن پی سی و مک آن از مرز 22 میلیون واحد عبور کرده است. این در حالی است که حدود شش ماه پیش اعلام شد بازی روی این پلتفرم ها، به فروش 20 میلیون واحدی رسیده و در این بازه زمانی، 2 میلیون نسخه دیگر نیز فروخته شده است.
 
 
با توجه به وب سایت رسمی بازی، روز گذشته حدود 13000 واحد از بازی فروخته شده و به نظر می رسد که این آمار در حال رشد است. اگر ماینکرفت همین روند را حفظ کند پیش بینی می شود که تا شش ماه آینده، 2.3 میلیون واحد دیگر نیز به فروش برساند.
 
بدون شک، فروش بالای ماینکرفت و موفقیت آن در تعطیلات کریسمس اخیر، رابطه مستقیمی با عرضه عنوان Minecraft: Story Mode از سوی استودیوی Telltale دارد. سازندگان و ناشر بازی، تمایلی به انتشار آمار فروش ماینکرفت ندارند اما بنابر آخرین ها، عنوان مورد بحث در ماه ژوئن 2014، به فروش 54 میلیون واحدی روی تمام پلتفرم ها دست یافته بود.
 
باید توجه داشت که در آن زمان، هنوز ورژن نسل هشتمی بازی برای دو کنسول پلی استیشن 4 و اکس باکس وان عرضه نشده بود. در همین حال ورژن موبایلی بازی که Pocket Edition نامیده می شود، خود به تنهایی فروشی معادل 30 میلیون واحد را تجربه کرده است.
 
مایکروسافت در ماه سپتامبر 2014، استودیوی Mojang را با قیمت 2.5 میلیارد دلار خریداری کرد و به نظر می رسد که مدیران کمپانی ردموندی، از تصمیم خود راضی باشند. ماینکرفت در حال حاضر روی پی سی و کنسول های نسل هفتم و هشتم در دسترس است. نسخه Wii U بازی نیز اخیرا برای طرفداران پلتفرم نینتندو عرضه شده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.