لبه تکنولوژی

January 8, 2016
9:19 جمعه، 18ام دیماه 1394
کد خبر: 75491

با CES2016: ارائه تکنولوژی 4K HDR توسط ال جی

ال‌جی امروز از آغاز همکاری این کمپانی با شرکت‌های ارائه کننده تکنولوژی برتر در جهت ارائه‌ی محصولات بیشتری با کیفیت بالای 4K HDR (در گستره‌ای وسیع‌تر) خبر داد. بازدیدکنندگان از غرفه‌ی LG در نمایشگاه CES قادر خواهند بود این نوآوری‌ها را از نزدیک ببینند.
 
HDR-Partnership.jpg
تلویزیون‌های جدید ال جیOLED و تلویزیون Super UHD در سال 2016 برای پشتیبانی از فرمت‌های استاندارد تصویر HDR مثل HDR10 و تصویر دالبی طراحی شده است. ال جی، Dolby و Netflix در همکاری مشترک تصاویری با کیفیت از سریال تمجید شده Daredevil را برای پخش در تلویزیون‌های LG ارائه شده در CES انتخاب کردند که بازدیدکنندگان می‌توانند با سر زدن به غرفه‌ی LG از این تصاویر لذت ببرند. تصاویرDolby Vision از تمام مزایای فناوری OLED ال‌جی برای ارائه شفاف‌تر قسمت روشن تصویر، تیره عمیق با جزییات بیشتر و رنگ‌های بی‌همتا استفاده کرده تا بیننده تجربه‌ی فوق‌العاده‌ای را هنگام تماشای این تصاویر تجربه کند.
 
ال جی همچنین با تعدادی از تصویرسازان بزرگ و بین‌المللی همکاری داشته تا مطمئن شود که تصاویری که تولید می‌شوند حداکثر استفاده را از امکانات HDR این تلویزیون‌ها می‌کنند. فیلم‌های HDR از آمازون شامل « The Man in the High Castle»، « Red Oaks»، « Transparen» و « Mozart in the Jungle»، برای اثبات کیفیت محصولات ال‌جی در غرفه آن در نمایشگاه CES پخش می‌شوند. بازدیدکنندگان همچنین می‌توانند تصاویر HDR یوتیوب را برای نخستین بار تجربه کنند، تصاویری که به کمک Google’s VP9-Profile 2 رمزگشایی می‌شوند. این در حالی است که یوتیوب امکان تماشای فرمت HDR در اپلیکیشن هوشمند تلویزیون‌ را تا پایان سال میسر خواهد کرد.
 
یکی دیگر از همکاران تصویری ال‌جی استدیوی "فاکس قرن بیستم" است که قرار است جدیدترین فیلم خود «مریخی» را در غرفه ال‌جی در نمایشگاه CES از طریق VIDITY – یک سرویس انتقال آنلاین فیلم‌های دیجیتال 4K HDR – نشان دهند. چرا که تلویزیون‌های OLED ال‌جی با VIDITY سازگار هستند و می‌توان همه تصاویر را با بالاترین کیفیت و در هر زمانی دانلود و تماشا کرد.
 
یک همکاری برجسته دیگر، ساخت یک اتاق تاریک است که منحصرا برای پخش فیلم‌های HDR که ناسا و شرکت همکارش، با کمک از حالت اعماق فضا، طراحی شده است. در این اتاق تاریک تماشاگران به تجربه‌ی بی‌بدیلی از فضاهای بی‌کران دست می‌یابند. تلویزیون‌های OLED ال‌جی محملی ایده‌آل برای نمایش آنونس کانال UHD جدید ناسا هستند. پتر الکساندر، معاونت ارشد هارمونیک اعلام کرده: با این تکنولوژی تماشاگران می‌توانند تصاویری نزدیک به واقعیتِ فضا را تجربه کنند.
 
در نهایت، ال‌جی در همکاری‌اش با یک شبکه‌ی تلویزیونی در لاس‌وگاس، قابلیت پخش تصاویر HDR کانال‌های تلویزیونی را نیز به نمایش گذاشت. این تصاویر که استاندارد ATSC 3.0 پخش را دارند، نسل بعدی فناوری فشرده‌سازی ویدیویی و انتقال فرکانس پیشرفته در آمریکا برای انتقال تصاویری با حداکثر کیفیت ممکن هستند.
 
برایان کان، مدیرعامل شرکت لوازم خانگی ال‌جی اعلام کرد: «همکاری با دیگر شرکت‌ها و کانال‌ها و غیره بخشی مهم از رویکرد ال‌جی برای سودرسانی بیشتر به مشترین و نیز دسترسی سریع‌تر به محصولات بهتر است».
 
برای کسب اطلاعات بیشتر درباره همکارهای تلویزیونی ال‎جی، به وبسایت زیر مراجعه شود:
 
www.LGnewsroom.com/ces2016
 
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.