تحلیل بازار

تلفن همراه

فناوری

گوشی

January 12, 2016
14:42 سه شنبه، 22ام دیماه 1394
کد خبر: 75590

همه گوشی‌های 2016 موتورولا مجهز به حسگر اثر انگشت

شرکت موتورولا نخستین بار در سال 2011 میلادی یک گوشی هوشمند مجهز به حسگر اثر انگشت را روانه بازار کرد و در این سال‌ها روی فناوری مذکور تاکید چندانی نداشت. اما هم‌اکنون که موتورولا به شرکت چینی لنوو فروخته شده، سیاست‌های آن تغییر کرده است.

 

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، «چِن زودُنگ» مدیرعامل شرکت لنوو در چین و آسیا-پسیفیک که هم اکنون صاحب اصلی موتورولا محسوب می‌شود اعلام کرد تمام گوشی‌های تحت برند Moto که در سال 2016 میلادی وارد بازار جهانی می‌شوند حسگر تشخیص اثر انگشت دارند.

این یک تغییر 180 درجه‌ای در سیاست‌های موتورولا را نشان می‌دهند و این مسئله را نمایان می‌کند که شرکت مذکور کم‌کم با مدیریت چینی فعالیت‌های خود را پیش‌ می‌برد.

مدیران لنوو همچنین اطلاعات دیگری را هم منتشر کردند. برای مثال گفته شد در سال 2016 میلادی موتورولا هیچ گوشی هوشمندی با نمایشگر کوچکتر از 5 اینچ تولید نمی‌کند. برند موتورولا قرار است برای تولید گوشی‌های پیشرفته مورد استفاده قرار بگیرد و سری محصولات Vibe در برند لنوو نیز گوشی‌های میان‌رده را تولید کند. در مجموع بین این دو برند در سال 2016 میلادی حدود 15 دستگاه گوشی هوشمند جدید وارد بازار می‌شود.

زودنگ همچنین بر این مسئله تاکید کرد پیش از پایان یافتن سال جاری میلادی خدمات گوگل به صورت کامل وارد بازار چین می‌شوند. این مسئله به آن معنی خواهد بود که سرویس Play Store برای عرضه ابزارهای اندرویدی بالاخره وارد این بازار رقابتی می‌شود.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.