امنیت

فناوری اطلاعات

January 15, 2016
16:05 جمعه، 25ام دیماه 1394
کد خبر: 75619

هکرها در نقاب پروفایل جعلی، در کمین شما هستند!

به آگهی های استخدام LinkedIn به راحتی اعتماد نکنید، گروهی از هکرها با هدف جاسوسی و سرقت بردن اطلاعات شخصی شما، از پروفایلهای جعلی لینکدین استفاده میکنند. در راستای افزایش محبوبیت شبکه اجتماعی لینکدین، هکرها با سواستفاده کردن از این محبوبیت در کمین کاربران اینترنتی نشسته اند. این بار با ترفندهایی مثل آگهی های استخدامی به صورت کاملاً مشابه با آگهی های مورد اعتماد کاربران لینکدین سعی در هک کردن حساب کاربری شما دارند.
 
متن هایی که برای قربانی کردن کاربران استفاده میشود معمولاً بسیار مشابه پروفابلهای واقعی و معتبر هستند. علاوه بر متون جعلی، هکرها از عکس پروفایل مناسبی نیز استفاده میکنند. این هکرها به صورتی کاملاً حرفهای با انتخاب کلمات کلیدی معتبر، در موتورهای جستوجو ظاهر میشوند.
 
واکنش LinkedIn به هکرها  
بر اساس اعلام نماینده ضدویروس پاندا در ایران، شبکه اجتماعی لینکدین که بیش از 400 میلیون کاربر در سراسر دنیا دارد، به عنوان واکنشی به این گروه از هکرها اعلام کرده است که "ما در صدد بررسی اشکالات نرمافزاری موجود در سرویسهای خود هستیم و به محض شناسایی هرگونه باگ نرمافزاری آن را برطرف خواهیم کرد. سخنگوی لینکدین افزود با گروهی از متخصصان سعی در فاش کردن هویت پروفایلهای جعلی و جلوگیری از فعالیت آنها داریم."
 
چگونه از خطر این پروفایلهای جعلی در امان باشیم … ؟
به گفته مارتا لوپز، مدیر بازاریابی محتوایی شرکت پاندا، بعنوان اولین راهکار، انجام جستوجوی معکوس تصاویر پروفایلهای مظنون در موتورجستوجوی گوگل می باشد. درپی این جستوجوی معکوس نتیجه حاصله از گوگل را بررسی کرده و هویت واقعی پروفایل را شناسایی نمایید.
 
دومین راهکار، جستوجوی اطلاعات شغلی موجود در پروفایل مظنون است. در پی این اقدام  اطمینان حاصل نمایید که این اطلاعات واقعی و معتبر بوده و از جایی کپی برداری نشده باشد.
 
نهایتاً قبل از اینکه هرگونه درخواست دوستی در شبکههای اجتماعی را قبول کنید از صحت پروفایل درخواست‌کننده اطمینان حاصل نمایید.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.