امنیت

تلفن همراه

فناوری

January 20, 2016
13:49 چهارشنبه، 30ام دیماه 1394
کد خبر: 75752

افزایش نگرانی دولت آمریکا از فعالیت‌های تروریستی آنلاین

شب گذشته در جریان بحث‌های دموکراتیک سیاستمداران آمریکایی بار دیگر تاکید کردند که شرکت‌های مستقر در دره سیلیکون می‌بایست برای مبارزه با تروریسم اقدامات لازم را انجام دهند و در این زمینه رمزگذاری داده‌ها مهم‌ترین گام محسوب می‌شود.

 

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، هر یک از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا طی ماه‌های گذشته بیانیه‌های مختلف در این زمینه منتش کرده‌اند و تمامی آنها بر این باورند که دنیا به واسطه حضور تروریست‌ها ناامن شده است. آنها بر این باورند که دلیل اصلی گسترش ناامنی در جهان نبود قوانین لازم برای جلوگیری از فعالیت‌های تروریستی در دنیای آنلاین است و شرکت‌های فعال در این عرصه شبکه‌های اجتماعی و خدمات اینترنتی می‌بایست اقدامات لازم را به انجام برسانند.

دولت آمریکا شب گذشته در جریان آخرین نشست خود به همین مسئله اشاره کرد و توضیح داد که به درستی نمی‌داند شرکت‌های بزرگ فناوری در راستای همکاری با آنها فعالیت می‌کنند یا علیه آنها هستند.

سخنگوی دولت آمریکا اعلام کرد که به درستی نمی‌داند چرا دره سیلیکون هنوز هیچ گام اساسی برای جلوگیری از فعالیت‌های تروریستی در دنیای اینترنت انجام نداده است و فعالیت‌ها در این زمینه به صورت صفر و یک انجام می‌شود. به عبارت دیگر در برخی موارد دیده می‌شود بعضی شرکت‌ها گام‌های کوچکی برمی‌دارند و شرکت‌های دیگر هیچ اقدامی انجام نمی‌دهند.

«سواتی کاندوال» یکی از کارشناسان امنیتی در این خصوص گفت: «روال سنتی بر آن بود که نرم‌افزارهای کاربردی یک در مخفی داشته باشند تا دولت‌ها بتوانند به اطلاعات آنها دسترسی پیدا کنند. ولی به دنبال افزایش ناامنی‌ها، این قابلیت از نرم‌افزارها حذف شده است و دولت‌ها نمی‌توانند برای کنترل بیشتر اطلاعات کاربران را زیر نظر بگیرند».

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.