بازی

فناوری اطلاعات

January 27, 2016
21:01 چهارشنبه، 7ام بهمنماه 1394
کد خبر: 75860

درآمد بازی های ویدیویی دیجیتالی در سال 2015 به 61 میلیارد دلار رسید

دانلود بازی های ویدیوی دیجیتالی، روز به روز بیشتر می شود و سهم بیشتری از درآمد کل این صنعت را به خود اختصاص می دهد. به گزارش شرکت Superdata Research، در طول سال 2015 میلادی، بازی های دیجیتالی موبایل و کنسول های خانگی، به درآمدی معادل 61 میلیارد دلار رسیده اند.
 
به گفته Superdata، دو کنسول پلی استیشن 4 سونی و اکس باکس وان مایکروسافت، بیشترین رشد را نسبت به سال 2014 داشته اند و با 34 درصد درآمد بیشتر مواجه شده اند؛ با این حال، ارزش کلی بازی های دیجیتالی کنسول ها روی مرز 4 میلیارد دلار باقی مانده است. این بدان معناست که بدون شک گیمرها تمایل بیشتری به خرید دیجیتالی بازی ها نشان می دهند اما این رقم هنوز در مقابل درآمد خرده فروشی ها حرفی برای گفتن ندارد.
 
بنابر گزارش شرکت مورد بحث، اعداد و ارقام صنعت بازی های ویدیویی نشان می دهد که مردم با گذشت زمان، تمایل بیشتری به عناوین دیجیتالی و Free to Play نشان می دهند. بخش عمده ای از درآمد 61 میلیارد دلاری، مربوط به حوزه موبایل و تبلت ها است؛ این دستگاه های هوشمند توانستند با کسب 25.1 میلیارد دلار، رشدی 10 درصدی نسبت به سال پیش را تجربه کرده و نشان دهند که صنعت بازی های موبایل، آمده است تا بماند.
 
با این همه، بیشترین درآمد دیجتالی روی پلتفرم پی سی به دست آمده و به رقمی معادل 32 میلیارد دلار می رسد. این رقم با بررسی میزان عناوین فروخته، اشتراک ها و آیتم های میکروترنسکشن فروخته شده به دست آمده اند. بازی League of Legends بدون شک برنده واقعی در میان بازی های دیجیتالی بوده و به تنهایی، درآمدی برابر با 1.6 میلیارد دلار کسب کرده است. در پایین می توانید لیست پردرآمدترین عناوین سال 2015 را مشاهده کنید.
 
بازی های دیجیتالی کنسولی:
 
Call of Duty: Advanced Warfare – اکتیویژن (355 میلیون دلار)
FIFA 15 – الکترونیک آرتز (332)
Grand Theft Auto V – تیک تو اینتراکتیو (322)
Destiny – اکتیویژن (291)
Call of Duty: Black Ops 3 – اکتیویژن (224)
FIFA 16 – الکترونیک آرتز (212)
Fallout 4 – بتسدا سافت ورک (108)
Star Wars Battlefront – الکترونیک آرتز (106)
Madden NFL 16 – الکترونیک آرتز (76)
Madden NFL 15 – الکترونیک آرتز (73)
 
بازی های دیجیتالی پی سی:
 
League of Legends – ریوت گیمز (1.628 میلیارد دلار)
Crossfire – اسمایل گیت (1.110 میلیارد دلار)
Dungeon Fighter Online – نوپل (1.052 میلیارد دلار)
World of Warcraft – اکتیویژن (814 میلیون دلار)
World of Tanks – وار گیمینگ (446)
Lineage I – ان سی سافت (339)
Maplestory – نکسون (253)
Dota 2 – والو (238)
Counter Strike: Global Offensive – والو (221)
Grand Theft Auto V – تیک تو اینتراکتیو (205)
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.