تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

January 28, 2016
15:11 پنجشنبه، 8ام بهمنماه 1394
کد خبر: 75873

تغییر کاربری مرکز تجزیه مبادلات پست به تجارت الکترونیک

مدیرعامل پست با اشاره به تغییر جهت گیری پست به سمت کسب و کارهای نو، از تغییر کاربری مرکز تجزیه مبادلات به مرکز تجارت الکترونیک خبر داد و گفت: با تغییرات و انتقال این مرکز به مکان دیگر، در چند سال آینده به سمت ایجاد مرکز تجارت الکترونیک خواهیم رفت.
 
مهری به استقرار شش شرکت در این مرکز در حال حاضر اشاره کرد و گفت: در این مرکز تمام مسایل تجارت الکترونیک داخلی و بین المللی ساماندهی خواهد شد.
 
مهری آینده پست را در این بخش دانست و افزود: با راه افتادن مرکز تجارت الکترونیک، نیازمند تقویت پست لجستیک هستیم که هم اکنون تجهیز برخی استانها از جمله فارس، اصفهان، خراسان رضوی،رشت، قم و تبریز صورت گرفته و به تدریج شهرهای دیگر تجهیز خواهند شد.
 
وی با ابراز خرسندی از به فرجام رسیدن برجام اظهار کرد: راه افتادن سوئیفت به عنوان ابزار توسعه تجارت الکترونیک اتفاق خوبی بود که رخ داد و به تدریج باید با شرکتهای فعال در این زمینه وارد مذاکره شد.
 
مهری با تاکید بر توسعه زیرساخت ها گفت: زیر ساخت ها باید با افزایش حجم امانات و بسته های کوچک، افزایش یابد. حتی می توان شبکه توزیع بسته کوچک امانت را حداقل در تهران راه اندازی کرد.
 
مدیرعامل پست در ادامه وضعیت شرکت پست را در ده ماه گذشته طبیعی اعلام کرد و گفت: با انجام اصلاحات فنی، مالی و ساختاری در پست، به تدریج شاهد کاهش هزینه ها و افزایش کیفیت خدمات هستیم.
 
وی امسال را سال تثبیت شبکه پستی خواند و ابراز امیدواری کرد، سال آینده سال تحول پست باشد.
 
مدیرعامل پست همچنین گفت: با کاهش پست نامه ها، رویکرد ما در سال جاری به سمت کالا و امانات رفته و با رشد آن در 10 ماه گذشته تنها در ماه گذشته 27درصد افزایش را نسبت به مدت مشابه سال قبل شاهد بودیم.
 
وی در عین حال، استراتژی آینده پست را توسعه خدمات ویژه شهروندی دانست و گفت: همانطور که 110 تلفن امنیت، 115 تلفن سلامت، 125 تلفن حوادث است تلفن 193هم تلفن خدمت خواهد بود تا خدمات مورد نیاز هر یک از شهروندان را ارایه دهد.
 
وی با بیان این که کال سنتر193با داشتن 300 ای وان 9 هزار تماس را پوشش می دهد، گفت: در حال حاضر 193 خدمات پستی، توزیع سریع مرسوله با مشارکت بخش خصوصی، دریافت بلیت هواپیمایی و اتوبوس داخلی، تهیه غذا، را انجام می دهد که به تدریج با توسعه خدمات و توافق با اصناف مختلف این خدمات بیشتر هم خواهد شد.
 
وی مزیت 193 را داشتن SLA با کلیه اصناف همکار دانست و اضافه کرد: چون خدمت از طریق صنف ارایه می شود پس مطمئن و با قیمت های استاندارد است که در آن بحث امنیت خانواده ها مراعات شده و هرگونه تخلف و یا شکایت مشتریان هم که به پست اعلام شود، طبق قرارداد SLA از صنف پیگیری خواهیم کرد.
 
مهری سطح پوشش این خدمت را 16 استان عنوان کرد و گفت: با مشارکت بخش خصوصی این بخش را در سطح شهرستانها توسعه خواهیم داد و امیدواریم در 4 ماه آینده کل کشور از طریق 193 بتوانند خدمت بگیرند.
 
وی پیش بینی کرد استقبال از این خدمت گسترده شده و روزانه 30 هزار نفر از آن استفاده کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.