بازی

فناوری اطلاعات

January 29, 2016
11:24 جمعه، 9ام بهمنماه 1394
کد خبر: 75890

جورچین بلوک ها؛ معرفی بازی Shapeout

اگر به بازی مشهور تتریس علاقه مندید، احتمالا از بازی هایی که سبک مشابهی با آن دارند هم بدتان نمی آید. Shapeout که امروز به شما معرفی می کنیم، درست مثل تتریس یک بازی جورچینی است که باید بلوک ها را در آن کنار هم بچینید و منفجر کنید، با این تفاوت که بر خلاف تتریس، بلوک های مربعی یک شکل این بازی را باید طوری بچرخانید که موقع مماس شدن با بلوک های دیگر، اشکال چند ضلعی معینی بسازند.
 
باورکردنی نیست که یک تغییر کوچک در گیم پلی کلاسیک تتریس، چقدر توانسته شیپ آوت را به بازی جذابی برای کاربران تبدیل کند. این بازی در هفته اول انتشارش در گوگل پلی، تا این لحظه میانگین امتیاز بسیار عالی 4.9 را از کاربران دریافت کرده و به آمار فوق العاده پنجاه هزار دانلود رسیده، و همچنان به روند رو به رشدش ادامه می دهد.
 
 
قوانین بازی شیپ آوت همان قوانین تتریس هستند، با این تفاوت که در تتریس باید بلوک های غیر هم شکل را روی هوا می چرخاندید و موقع نشاندن در انتهای صفحه با هم جفت و جور می کردید، اما در شیپ آوت باید این کار را پس از نشستن بلوک ها بر زمین انجام دهید.
 
بازی سه مد متنوع دارد: حالت کلاسیک، بی پایان و Survival. مد کلاسیک، مد اصلی بازیست که روندی تقریبا مشابه تتریس دارد. در مد Survival، بلوک ها دانه دانه پایین می آیند و روند بازی به صورت تدریجی مشکل می شود و در مد بی پایان، از همان ابتدا تمام بلوک ها صفحه را اشغال کرده اند که باید آنها را بچرخانید و مثل یک پازل با هم جفت و جور کنید.
 
اگر از طرفداران پر و پا قرص بازی تتریس هستید، تجربه شیپ آوت را از دست ندهید. این بازی فکری جذاب فعلا برای دستگاه های اندرویدی منتشر شده و می توانید آن را از گوگل پلی یا این آدرس اینترنتی دانلود نمایید.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.