آیین‌نامه‌ها و فراخوان‌ها

February 14, 2016
11:55 یکشنبه، 25ام بهمنماه 1394
کد خبر: 76183

همراه اول از درآمد هزار و 770 میلیارد تومانی‌اش از محل خدمات ارزش افزوده پیامکی طی 4سال خبر داد

مدیر کل خدمات ارزش افزوده همراه اول گفت: سرویس‌های ارزش افزوده پیامکی ظرف چهار سال هزار و ۷۷۰ میلیارد تومان درآمد برای همراه اول داشت.
 
محمدرضا سوهانیان در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به اینکه سرویس‌های ارزش افزوده جایگاه خوبی در سبد درآمدی همراه اول دارد، اظهار کرد: فعالیت ما از پنج سال پیش آغاز شد و از همان سال میزان رشد ما بالاتر از خود شرکت ارتباطات سیار بود.
 
وی عنوان کرد: درآمدهای ناشی از پیامک ما ظرف چهار سال اول فعالیت به ترتیب ۵۰، ۲۴۰، ۴۸۰ و سال گذشته هزار میلیارد تومان بود؛ از سوی دیگر درآمد خدمات ارزش افزوده طی سال گذشته مجموعا ۱۲.۵ تا ۱۳ درصد از کل درآمد همراه اول را شامل می‌شد.
 
مدیر کل خدمات ارزش افزوده همراه اول در پاسخ به این سوال که رشد درآمدهای شما در این بخش برای سال جاری طبق همان رویه سابق است یا احیانا با توجه به کمرنگ شدن خدمات پیامکی و رشد سرویس‌های مبتنی بر باند پهن کاهش می‌یابد؟، گفت: البته تا زمانیکه مردم به سرویس‌های مبتنی بر باند پهن عادت نکنند، نمی‌شود گفت خدمات پیامکی جایگاه‌شان را از دست می‌دهند اما علی‌رغم پیش‌بینی رشد درآمدها برای سال‌جاری، از شیب درآمدی سال‌های گذشته کاسته می‌شود.
 
او با بیان اینکه هزینه کرد بالغ بر هفت هزار میلیارد تومان برای توسعه در بخش پهنای باند صورت گرفته است، گفت: قطعا در سال‌های آتی که رویکرد مشترکان به سمت استفاده از سرویس‌های مبتنی بر باند پهن می‌رود ما باز هم رشد خواهیم داشت زیرا سرمایه‌گذاری‌های توسعه‌ای در هر دو بخش رادیو و شبکه اتفاق افتاده و اغلب مشترکان قابلیت دسترسی به خدمات نسل‌ سوم را دارند و در آینده نیز امکان ۴G برای آنها محقق می‌شود.
 
سوهانیان درباره نحوه تعامل با توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌ها و سرویس‌های نوین ابراز کرد: تعاملی کاملا پویا در این عرصه وجود دارد و از قبل روالی طرح‌ریزی شده که همواره امکان پیوستن بازیگرانی جدید به مجموعه ما وجود دارد.
 
وی افزود: در حال حاضر بیش از ۱۴۰ شرکت همکار ما هستند که افراد جدید یا از طریق آنها یا با مراجعه مستقیم به خود ما می‌توانند، ایده‌ها و برنامه‌هایشان را مطرح کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.