بازار سرمایه

February 16, 2016
21:28 سه شنبه، 27ام بهمنماه 1394
کد خبر: 76222

عضو هیئت مدیره بورس: افزایش قیمت سهام در شرایط کنونی به دلیل تقاضای افراد حقیقی است

عضو هیئت مدیره بورس در مصاحبه با "صبح و گفت وگو" رادیو گفت وگو، افزایش قیمت سهام در شرایط کنونی را ناظر بر تقاضای افراد حقیقی دانست.
 
قاسم محسنی در خصوص تغییرات ناگهانی بازار بورس و عملکرد مردم اظهار کرد: «افراد باید با توجه به درجه ریسک پذیری شان اوراق بهادار را انتخاب کنند و کسی که نمی تواند درجه ریسک پذیری را تحمل نماید، می بایست در اوراق بهادار با ریسک کمتر، سرمایه گذاری کند.»
 
رئیس کمیته ریسک افزایش قیمت سهام را ناظر بر تقاضای افراد حقیقی عنوان کرد و افزود: «اشخاص حقوقی که به دولت وابسته اند و یا شبه دولتی هستند، معمولا در مورد تقاضا اینگونه عمل نمی کنند و در صورت افزایش تقاضا، اوراق بهادار بیشتری عرضه کرده و قیمت ها را تعدیل می کنند.»
 
محسنی گفت: «امسال حدود 80 هزار میلیارد تومان از طریق بازار سرمایه تامین مالی اتفاق افتاده که میزانی قابل توجه و نشان دهنده رقمی خوب و افزایش رشد این بازار است.»
 
در ادامه سیدحمید میرمعینی، کارشناس بازار سرمایه اظهار کرد: «در سال 92 و هم اینک شاخص بورس بی ملاحظه افزایش می یابد ولی کلیت بازار را نمی توان اینگونه در نظر گرفت.»
 
این استاد دانشگاه ادامه داد: «این شاخص های شکل گرفته ناشی از آثار روانی برجام است و تا زمان واقعی شدن آثار اقتصادی [مدت ها طول خواهد کشید].»
 
میرمعینی گفت: «انتظار داشتیم بعد از یک سال این قیمت ها در برخی صنایع ظهور کند ولی متاسفانه خیلی سریع اتفاق افتاد و رشد بیشتر، نیازمند محرک های بیشتر است.»
 
وی ایراد بزرگ بازار سرمایه را ناظر بر حد نوسان بازار اوراق بهادار دانست و افزود: «این مسئله تحریک کننده افکار و رفتار معاملاتی است؛ وقتی حد نوسان اعمال می شود، گروهی باعث می شوند یک سری هیجانات کاذب بیشتری ایجاد شود.»
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.