باندپهن

باندپهن ثابت

February 18, 2016
13:30 پنجشنبه، 29ام بهمنماه 1394
کد خبر: 76240

مدیرعامل شرکت مخابرات استان کرمانشاه: کرمانشاهیان 2 میلیون و 300 هزار «سیم کارت» دارند

مدیرعامل شرکت مخابرات استان کرمانشاه گفت: تعداد سیم کارت‌های استان(همه اپراتورها) 20 درصد از جمعیت استان بیشتر است و حدود دو میلیون و 300 هزار سیم کارت می‌باشد.
 
مهندس مسیب قبادیان با بیان اینکه همراه اول در سالهای فعالیت خود تاکنون یک میلیون و 700 هزار سیم کارت در سطح استان فروخته است، گفت: از این تعداد سیم کارت، در حال حاضر یک میلیون و 200 هزار سیم کارت آن فعال است.
 
وی تصریح کرد: این تعداد، تنها سیم کارت‌های همراه اول است و اگر سیم کارت‌های ایرانسل و رایتل را هم محاسبه کنیم قطعا تعداد سیم کارت‌های فعال استان بسیار بیشتر از این خواهد شد. قبادیان افزود: با توجه به آمارهای موجود، تعداد سیم کارت‌های استان (همه اپراتورها) 20 درصد از جمعیت استان بیشتر است و چنانچه جمعیت استان را نزدیک دو میلیون نفر در نظر بگیریم، در حال حاضر حدود دو میلیون و 300 هزار سیم کارت در استان داریم.
 
مدیرعامل شرکت مخابرات استان کرمانشاه در خصوص چرایی وجود این تعداد بالای سیم کارت در استان، گفت: برخی علاقه دارند شماره خود را بعد از مدتی عوض کنند و این مسئله در همه جای دنیا نیز وجود دارد. وی افزود: از طرفی بازار رقابتی بین اپراتورها وجود دارد و آنها باید پیشنهادهایی به مشترکین خود بدهند تا بتوانند سهم بیشتری از بازار بگیرند. قبادیان افزود: به دلیل برخی محدودیت‌های فنی امکان ارائه بسته‌های مختلف اپراتورها روی سیم کارت‌های قبلی وجود ندارد و باید سیم کارت جدید تولید شده و به بازار عرضه شود.
 
وی با بیان اینکه به اندازه قیمت خرید سیم کارت برای ساخت و تولید آن هزینه می‌شود، گفت: ساخت سیم کارت‌های جدید هزینه زیادی برای اپراتورها دارد، اما با توجه به بازار رقابتی موجود و از طرفی درخواست برای سیم کارت با شماره‌های جدید، مجبور به ساخت و عرضه سیم کارت‌های جدید هستند. قبادیان تصریح کرد: در حال حاضر تنها اپراتور همراه اول سالانه شش تا هفت میلیون شماره جدید به بازار می‌دهد و این نشان از تقاضای بالای بازار برای استفاده از این نوع خدمت است. مدیرعامل شرکت مخابرات استان کرمانشاه با بیان اینکه این تقاضای بالا برای گرفتن سیم کارت جدید تنها منحصر به ایران نیست، گفت: این وضعیت در کشورهای توسعه یافته حتی خیلی بیشتر از کشور ما نیز وجود دارد. 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.