اینترنت و شبکه

سیستم‌عامل و نرم‌افزار

فناوری اطلاعات

March 7, 2016
19:51 دوشنبه، 17ام اسفندماه 1394
کد خبر: 76505

کافه بازار دورهمی هزارنفره برنامه‌نویسان را برگزار میکند

 
بزرگترین فروشگاه اپلیکیشن ایران اردیبهشت‌ماه سال آینده نشستی موسوم به « ۵شنبه‌بازار» را با حضور بیش از ۷۰۰ طراح، توسعه‌دهنده و برنامه‌نویس برگزار می‌کند تا ضمن تبادل تجربه و تلاش برای  ارتقای کیفیت نرم‌افزارهای موبایل، این کسب و کارها را برای ورود بازیگران بین‌المللی و رقابت در عرصه جهانی مهیا کند.
 
حسام آرمندهی، مدیرعامل و یکی از موسسان کافه‌بازار، در یک جلسه خبری با جمعی از اهالی رسانه در محل خود کافه‌بازار شرکت کرده بود در توضیح دومین  «۵‌شنبه‌بازار»، هدف از راه‌اندازی  این سری رویدادها را در وهله اول «تبادل تجربه» میان این مجموعه و جامعه‌ای بیش از ۱۵ هزار توسعه‌دهنده‌اش دانست و گفت: «در قدم اول در زمستان سال گذشته که رویداد نخست ۵‌شنبه‌بازار برگزار شد احساس می‌کردیم باید خودمان و توسعه‌دهندگانی که عضو خانواده بزرگ ما هستند به تعامل بهتری برسیم و از نزدیک با یکدیگر بیشتر آشنا شویم». 
 
به گفته آرمندهی هرچند پی‌رنگ مراسم ابتدایی تقویت ارتباطات بین توسعه‌دهندگان و سرمایه‌گذاران و تقویت توانایی تیم‌سازی بود ولی در رویداد آینده که در هشتم و نهم اردیبهشت‌ماه ۹۵ برگزار خواهد شد با توجه به فضای اقتصادی پیش‌رو، هدف ارتقای کیفیت نرم‌افزارهای ایرانی در حوزه موبایل و نزدیک کردن آنها به تولیدات و رقابت جهانی در این حوزه است.  
 
 
مدیرعامل کافه‌بازار ضمن آنکه خبر از نصب این فروشگاه روی بیش از ۲۸ میلیون دستگاه تبلت یا موبایل و رشد ۱۲۰ درصدی درآمدهای آن در سال ۹۴ خبر داد اشاره‌ای هم به مهمترین رویکردهای تیم مدیریتی این شرکت جوان و نوآور داشت. او تاکید کرد استفاده گسترده و مناسب از داده‌ها برای بهبود تجربه کاربران و توسعه‌دهندگان مهمترین دستور کار  کافه‌بازار در سال ۹۵ خواهد بود و در ادامه گفت:  «در این رویکرد ما زمینه‌هایی همچون تحلیل داده‌ها، فروش و پرداخت اینترنتی و توسعه تجارت الکترونیکی را گسترش خواهیم داد و نسخه هفتم  نرم‌افزار کافه بازار هم قدمی در همین جهت است». 
 
حسام آرمندهی در انتهای صحبت‌هایش ضمن استقبال از ورود بازیگران خارجی به بازار نرم‌افزارهای موبایل ایران ابراز امیدواری کرد که با بهره‌گیری از این رقابت جدید نه تنها محصولات متنوع‌تری را به کاربران ایرانی عرضه کند بلکه توسعه‌دهندگان ایرانی هم تجربیات و استانداردهای بالاتری را برای حضور در بازاری بین‌المللی کسب کنند. 
 
 
نسخه هفتم در راه است
در ادامه نشست خبری امین امیرشریفی ، مدیر بازاریابی کافه‌بازار،  با رونمایی از نسخه هفتم نرم‌افزار این فروشگاه گوشه‌ای از قابلیت‌های آن را به رسانه‌ها معرفی کرد.
 
به گفته امیرشریفی این نسخه جدید کافه‌بازار از حیث رابط کاربری تغییرات زیادی داشته که روی امکان نمایش و دسترسی به تعداد بیشتری از برنامه و مجموعه‌ها تاثیر محسوسی گذاشته و کارآیی و دسترسی به امکانات مختلف برنامه را به طرز قابل توجهی بهبود داده‌است. 
 
او در توضیح روند این طراحی دوباره گفت: «برای ارتقای تجربه کاربری کافه بازار این بار پیش و در حین روند طراحی، مطالعات و نیازسنجی و رفتارشناسی فراوانی روی کاربران انجام داده‌ایم تا مطمئن شویم توسعه این محصول به دستاوردهایی واقعی برای کاربران منجر خواهد شد. بسیاری از این تغییرات در حرف قابل بازگو کردن نیستند و باید در عمل تجربه شود . مثلا فهرست‌ها و دسته‌بندی‌های جدید و جذابی برای کاربران کافه‌بازار ایجاد شده است که به لحاظ بصری هم چشم‌نواز باشند یا نحوه چینش و نمایش برنامه‌ها را به سمت ایجاد تنوع و تجربه بهتر پیش بردیم». 
 
در میان لیست انبوه قابلیت‌های جدیدی که توسط مدیر بازاریابی کافه بازار رونمایی شد، می‌توان به امکان ساخت حساب‌ کاربری با استفاده از گوگل و شماره تلفن و امکان ورود به حساب با استفاده از رمز یک‌بار مصرف اشاره کرد که اغلب در جهت ارتقای سهولت و امنیت برای کاربران کافه بازار ارایه شده اند. 
امیرشریفی در انتهای معارفه‌اش وعده داد که در دومین ۵‌شنبه‌بازار هم رسانه‌ها و هم توسعه‌دهندگان با مشروح ویژگی‌های نسخه هفتم کافه بازار که حاصل ماه‌ها تلاش تیم جوان این شرکت است آشنا خواهند شد. 
 
تمرکز بر توسعه‌دهندگان 
در آخرین و مهمترین بخش جلسه خبری هدیه میر‌ی‌مقدم، مدیر برندینگ کافه‌بازار، مهمترین جزئیات دومین مراسم ۵‌شنبه بازار را به خبرنگاران اعلام کرد و گفت: «تمرکز این رویداد حتی بیشتر از سال گذشته بر هسته جدی‌تر توسعه‌دهندگان نرم‌افزار موبایل در سراسر کشور است و از همین رو برای جامعه بزرگ توسعه‌دهندگان کافه‌بازار تسهیلات خاصی در زمینه ثبت‌نام و حضور قائل شده ایم». 
 
به گفته او این مراسم که مطابق اشاره حسام آرمندهی در ۸ و ۹ اردیبهشت‌ماه در  مرکز همایش‌های برج میلاد تهران برگزار خواهد شد با محوریت «دورهمی تجربه‌ها» می‌کوشد ارتباط میان کارشناسان و مربیان فنی داخلی و خارجی، صاحبان کسب و کارهای اینترنتی، سرمایه‌گذاران و مدیران کافه‌بازار را با چند صد توسعه‌دهنده‌ی این حوزه تقویت کند. 
 
میری‌مقدم خبر از سخنرانی‌ها و کارگاه‌هایی در زمینه‌‌های فنی، کسب‌وکار و آخرین روندها‌ و فرصت‌های بازار اپلیکیشن ایران با حضور چهره‌های برجسته‌ی داخل و خارج از کشور داد و گفت: «عبارت تکرار شونده در پنجشنبه‌بازار امسال «… باز ببین» است که در مفهومی ایهام‌آمیز مخاطبان را تشویق به بازبینی در مفاهیم طراحی، فنی، ارتباطی و کسب و کارشان می‌کند. 
 
مدیر برندینگ کافه بازار در عین حال خبر از چندین میزگرد در زمینه بازی‌سازی، راه‌های جذب سرمایه و بومی‌سازی داد که بحث‌های داغی میان بازیگران مختلف را به مخاطبان ۵‌شنبه‌بازار عرضه خواهد کرد. وی از علاقه‌مندان دعوت کرد از طریق آدرس اختصاصی خود ۵‌شنبه‌بازار (https://5shanbe.cafebazaar.ir) یا سایت ایوند (evand.ir) برای حضور و ثبت‌نام اطلاعات بیشتری کسب کنند. هشتگ رسمی این رویداد در شبکه‌های اجتماعی هم #۵شنبه_بازار خواهد بود. 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.