باندپهن

باندپهن ثابت

March 17, 2016
14:30 پنجشنبه، 27ام اسفندماه 1394
کد خبر: 76644

رئیس هیات مدیره مخابرات خبر داد: مخابرات ۱ میلیارد یورو فاینانس از وندور بزرگ دنیا گرفت

رئیس هیات مدیره مخابرات گفت: شرکت مخابرات ایران بعد از شرایط پسابرجام وارد عقد قراردادی ویژه با دومین وندور دنیا در قالب فاینانس یک میلیارد یورویی شده است.
 
دو مجمع عمومی عادی به طور فوق‌العاده و عمومی صاحبان سهام شرکت مخابرات ایران صبح امروز با مشارکت 90.41 درصدی برگزار و نهایتا براساس رأی‌گیری ریاست مجمع به تنفس 14 روزه کشانده شد.
 
این مجامع در راستای افزایش سهام، اصلاح اساسنامه و تعیین هیات مدیره این شرکت برگزار شده بود که با این حساب باید منتظر برگزاری مجدد آن در 11 فروردین 95 باشیم.
 
سید مصطفی سیدهاشمی در این مراسم با اشاره به اینکه افزایش سرمایه را متعاقب با خواسته قبلی هیات مدیره و سهامداران عمده در مجمع آتی به رأی می‌گذاریم گفت: در مجمع تقسیم سود سال گذشته تعیین شد که 50 درصد از سود برای سرمایه‌گذاری و امور توسعه‌ای صرف شود زیرا در زمان تحریم، مخابرات با مشکلات فراوانی روبرو شد و باید از سه چهار کشور عبور می‌کرد تا به تجهیزات و خواسته‌هایش برسد.
 
رئیس هیات مدیره مخابرات با بیان اینکه اکنون در شرایط پسابرجام شاهد حضور هیات‌های خارجی بسیاری در کشور هستیم که ابراز علاقه‌مندی برای همکاری‌های آتی نیز می‌کنند، ابراز کرد: دو شب گذشته با دومین وندور دنیا در زمینه تجهیزات مخابراتی قراردادی را امضا کردیم که از محل فاینانس یک میلیارد یورویی، تأمین تجهیزات را خواهیم داشت.
 
وی ادامه داد: شکل قرارداد یوزانس نیست و  اینگونه است که 15 درصد را رد ابتدا پرداخت و 85 درصد باقی را بعد از سه سال از نصب و راه‌اندازی و یک سال فضای تنفس، پرداخت خواهیم کرد.
 
او گفت: با بانک‌های داخلی و خارجی نیز در این باره رایزنی‌هایی را کرده و به نتیجه رسیده‌ایم که امیدواریم ظرف مدت شش ماهه ابتدای سال آینده محقق شود. لذا برای تأمین 15 درصد اعتبار اولیه نیازمند افزایش سرمایه بودیم.
 
سیدهاشمی همچنین گفت: سهامدارانی که راضی به سرمایه‌گذاری 50 درصد سود سهام خود در مخابرات نبودند را به صورت کامل پاسخگو بودیم و تمام سودشان را پرداخت کردیم. اما نمایندگان دولت (وزارت اقتصاد و سهام عدالت) و قسمی از کارمندان مخابرات (دارندگان بلوک 5 درصدی) با سرمایه‌گذاری موافقت کردند.
 
رئیس هیات مدیره مخابرات به اصلاح اساسنامه این شرکت هم اشاره کرد و گفت: این موضوع در راستای کاهش هزینه‌ها، جلوگیری از تصمیمات متعدد و توسعه هارمونیک صورت می‌گیرد؛ در این راستا به نتیجه رسیدیم که ساختار مدیریتی را براساس مشاوره‌هایی که از KT کره جنوبی و اورنج فرانسه گرفتیم، تقلیل دهیم.
 
وی تکمیل هیات مدیره را از دیگر موضوعات مورد بحث در مجمع آتی دانست و ابراز کرد: در حال حاضر تنها سه نفر هستیم که در هیات مدیره مخابرات حضور داریم و 8-9 ماه می‌شود که نمایندگان حقوقی دولت، فرد حقیقی خود را برای حضور در این جلسات معرفی نکرده‌اند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.