بازی

فناوری اطلاعات

April 6, 2016
16:14 چهارشنبه، 18ام فروردینماه 1395
کد خبر: 76869

مسابقه «طراحی بازی تلفن همراه» با هدف آموزش زبان فارسی

بنیاد سعدی با هدف گسترش هر چه بیشتر زبان فارسی در جهان، مسابقه «بازی‌نامه‌نویسی» و «طراحی بازی تلفن همراه» ویژه غیرفارسی‌زبانان را برگزار می‌کند.
 
بنا بر اعلام، این بنیاد به عنوان متولی آموزش و گسترش زبان فارسی در جهان، در نظر دارد بازی‌هایی قابل اجرا در سیستم‌عامل‌های تلفن همراه را به منظور یادگیری هرچه بهتر زبان فارسی برای فارسی‌آموزان خارجی تولید کند.
 
بر این اساس، این مسابقه در دو بخش «بازی‌نامه‌نویسی» و «طراحی بازی تلفن همراه» و با هدف «استفاده از روش‌ها و تکنیک‌های نوین آموزشی»، «ترغیب هرچه بیشتر زبان‌آموزان به فراگیری زبان فارسی» و نیز «شناسایی افراد خلاق و متخصص در عرصه بازی‌نامه‌نویسی و طراحی بازی تلفن همراه» برگزار می‌شود.
 
این بازی‌ها باید بتوانند با در نظر گرفتن اصول آموزشی، خلاقیت، گستره کاربرد، زیبایی و…، مهارت‌های «گفتاری، شنیداری، نگارش و خواندن در زبان فارسی» را تقویت کرده و آموزش دهند.
 
بر اساس این خبر، چنانچه بازی طراحی‌شده از ایده‌ای نو برخوردار بوده و توانایی عملیاتی شدن را داشته باشد، بنیاد سعدی با رعایت تمامی اصول استاندارد، حق مؤلف و مالکیت معنوی، از آن در سطح کلان بهره‌برداری می‌کند.
 
بنابراین بنیاد سعدی در مرحله اول، افراد توانمند و خلاق در تولید بازی‌های تلفن همراه را شناسایی و بنا بر تشخیص خود، از آنها مصاحبه و برای تولید بازی با آنها قرارداد منعقد می‌کند.
 
اطلاعات لازم برای شرکت در این مسابقه به شرح زیر است:
 
قوانین شرکت در مسابقه:
 
تمامی شرکت‌ها، طراحان، دانشجویان و توسعه‌دهندگان می‌توانند در این مسابقه شرکت کنند.
 
بازی‌هایی که شامل محتوای مخالف با شرایط و قوانین کشور هستند، پذیرفته نمی‌شوند.
 
بازی‌هایی که ناقض قانون حق تکثیر (کپی‌رایت) باشند، پذیرفته نمی‌شوند.
 
هر شرکت‌کننده تنها می‌تواند یک اثر ارسالی داشته باشد.
 
بازی‌های ارسالی باید تحت سیستم عامل اندورید یاIOS طراحی شوند.
 
بازی‌نامه‌های ارسالی باید با فونت B Nazanin 12 در فرمت PDF ارسال شوند.
 
لوح (DVD) حاوی بازی‌های اندروید باید همراه با خلاصه‌ای از بازی‌نامه در قالب یک صفحه A4 با فونت B Nazanin 12 ارسال شود.
 
قالب‌های مسابقه:
 
– بازی‌نامه نویسی
 
– طراحی بازی تلفن همراه
 
موضوعات:
 
– آموزش واژگان زبان فارسی
 
– آموزش مهارت سخن گفتن به زبان فارسی
 
– آموزش مهارت نوشتن به زبان فارسی
 
– آموزش مهارت خواندن به زبان فارسی
 
– آموزش مهارت شنیدن در زبان فارسی
 
تاریخ‌های مهم:
 
مهلت ارسال بازی‌نامه: 15. 02. 1395
 
مهلت ارسال طراحی بازی تلفن همراه: 15. 03. 1395
 
زمان اعلام برندگان:31. 03. 1395
 
فرآیند داوری:
 
پس از پایان مهلت تعیین‌شده، آثار ارسالی توسط داوران مجرب بنیاد سعدی از نظر برنامه‌نویسی، اصول آموزشی، خلاقیت، گستره کاربرد، زیبایی و…، بررسی شده و آثار برگزیده انتخاب خواهند شد.
 
جوایز بازی‌نامه‌نویسی:
 
جایزه نفر اول: سی میلیون ریال
 
جایزه نفر دوم: پانزده میلیون ریال
 
جایزه نفر سوم: هفت میلیون و پانصد هزار ریال
 
جوایز طراحی بازی:
 
جایزه نفر اول: هفتاد میلیون ریال
 
جایزه نفر دوم: سی میلیون ریال
 
جایزه نفر سوم: ده میلیون ریال
 
نحوه ارسال مدارک:
 
از پیشنهاددهندگان تقاضا می‌شود کلیه مدارک مرتبط با این مسابقه را به آدرس رایانامه زیر ارسال کنند
 
رایانامه : it@saadifoundation.ir
 
تلفن تماس: 22414360 و 22414366- 021
 
نشانی: تهران، ولنجک، خیابان پانزدهم شرقی، بعد از خیابان ساسان، پلاک 17، بنیاد سعدی، اداره فناوری اطلاعات و ارتباطات.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.