باندپهن

April 12, 2016
12:54 سه شنبه، 24ام فروردینماه 1395
کد خبر: 76920

سرمایه مخابرات به ۶۰۰۰ میلیارد تومان افزایش یافت/ تصویب بندی درباره مدیرعاملی

هر سه دستور العمل مجمع عمومی فوق العاده شرکت مخابرات ایران امروز با حضور ۹۵.۵ درصدی سهامداران تصویب شد.
 
مجمع عمومی فوق العاده و عادی به طور فوق العاده شرکت مخابرات ایران با دستور کار تکمیل اعضای هیئت مدیره، افزایش سرمایه و اصلاح اساسنامه صبح امروز با حضور 95.5 درصدی سهامداران برگزار شد و هر سه دستور العمل به تصویب رسید.
 
بر این اساس و در راستای افزایش سرمایه، هیات مدیره مخابرات موفق شد موافقت سهامدارانش را برای افزایش سرمایه 4500 میلیارد تومانی به دست آورد و با این حساب سرمایه این شرکت به 6000 میلیارد تومان افزایش یافت.
 
موضوع دوم تصویب اصلاح اساسنامه بود که بر این اساس مجمع به هیات مدیره این شرکت اجازه داد تا بتواند شرکت هایش را کم و زیاد کند. بحث دیگر در مورد اصلاح بدی بود که براساس آن تنها می شد یک مدیر عامل برای این شرکت گذاشت اما اکنون به تصویب رسید که مخابرات ایران می تواند حداقل یک مدیر عامل بدون اینکه شرکت دیگری داشته باشد، اختیار کند.
 
با توجه به اینکه مجوز ادغام شرکت های این هلدینگ ارتباطی صادر شد، جهت حفظ برندهای استانی می‌تواند مدیر عامل های مستقلی با هیات مدیره خود هلیدنگ داشته باشد.
 
به این ترتیب اگر هیات مدیره شرکتی استانی حذف شود، مخابرات ایران قادر خواهد بود با ترکیب هیات مدیره خود هلدینگ ایران برای آن استان مدیر عامل اختیار کند. پیش بینی می شود این عمل در راستای یکپارچگی هر چه بیشتر این کمپانی صورت گرفته باشدتا از این پس تمامی تصمیمات متمرکز تر انجام شود.
 
موضوع دیگر مورد بررسی تکمیل اعضای هیات مدیره بود که در این بخش هم نمایندگان کارگزاری سهام عدالت اصفهان و وزارت اقتصاد به عنوان سهامداران بلوک 40 درصدی مخابرات معرفی شدند و براساس قانون تجارت یک ماه فرصت دارند تا اعضای حقیقی خود را برای حضور در جلسات هیات مدیره این شرکت معرفی کنند.
 
با توجه به اینکه اردیبهشت ماه امسال براساس قانون تجارت، مأموریت دو ساله اعضای کنونی هیات مدیره این شرکت به اتمام می رسد انتظار می رود نمایندگان بلوک 40 درصدی دولت، اعضای حقیقی را برای شرکت در جلسات هیات مدیره این شرکت معرفی کنند که همان اعضای دور آتی نیز خواهند بود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.