اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

April 20, 2016
12:03 چهارشنبه، 1ام اردیبهشتماه 1395
کد خبر: 77054

خدمات ابری رشد مالی IBM را دو رقمی کرد

شرکت IBM در فصل نخست سال ۲۰۱۶ میلادی توانست فراتر از پیش‌بینی‌های قبلی خود را نشان دهد و خدمات پردازش ابری این شرکت باعث شد مجموع درآمدهای به دست آمده نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد دو رقمی را تجربه کند.
 
شرکت IBM اعلام کرد درآمدهای فصلی آن از بخش کسب و کار استراتژیک شامل سیستم‌های پردازش ابری و خدمات تحلیلی نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۱۴ درصدی را تجربه کرده است و این بخش در مجموع ۳۷ درصد از کل درآمدهای شرکت را تامین می‌کند. 
 
مجموع درآمدهای IBM از خدمات پردازش ابری طی ۱۲ ماه گذشته با رشد ۳۶ درصدی معادل ۱۰.۸ میلیارد دلار محاسبه شده است که این رقم رکوردی تازه محسوب می‌شود.
 
در گزارش این شرکت بزرگ فناوری آمده است فصل نخست سال ۲۰۱۶ میلادی سود خالص آنها ۲.۰۱ میلیارد دلار معادل ۲.۰۹ سنت به‌ازای هر سهام در تالار بورس محاسبه شده است. درآمدهای غیرحسابرسی شده (Non-GAAP) این شرکت نیز به‌ازای هر سهام ۲.۳۵ دلار محاسبه شد تا در مجموع ۱۸.۷ میلیارد دلار باشد.
 
وال استریت پیش‌بینی کرده بود IBM در فصل نخست امسال برای درآمدهای غیرحسابرسی شده خود به‌ازای هر سهام خود ۲.۰۹ دلار و در مجموع ۱۸.۲۸ میلیارد دلار کسب می‌کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.