فناوری‌های پوشیدنی

لبه تکنولوژی

April 27, 2016
12:29 چهارشنبه، 8ام اردیبهشتماه 1395
کد خبر: 77155

سرمایه‌گذاری 100 میلیون دلاری HTC برای توسعه واقعیت مجازی

شرکت HTC روزهای شلوغی را پشت‌سر می‌گذارد و پس از عرضه پرچمدار خود موسوم به HTC 10، تلاش می‌کند نخستین عینک واقعیت مجازی خود با نام Vive را با بهترین امکانات و قابلیت‌ها به دست کاربران جهانی برساند.

 

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، این شرکت هم‌اکنون پروژه جدیدی در دست گرفته است تا گام‌های بهتری را برای حضور در بازار جهانی بردارد. در این پروژه HTC یک انکوباتور یا مرکز شتاب‌دهنده برای خود تاسیس می‌کند تا استارت‌آپ‌های فعال در حوزه واقعیت مجازی بتوانند در آن فعالیت کنند.

این مرکز شتاب‌دهنده Vive X نام دارد و برای راه‌اندازی آن بیش از 100 میلیون دلار سرمایه‌گذاری شده است تا استارت‌آپ‌ها بتوانند طرح‌های جدید خود را در آن آزمایش کنند. این طرح از مه 2016 به صورت آزمایشی در پکن فعالیت خود را آغاز می‌کند و سپس در تایوان و سانفرانسیسکو هم دنبال می‌شود.

نکته قابل ملاحظه این است که Oculus و دیگر شرکت‌های بزرگ فعال در عرصه واقعیت مجازی تاکنون هیچ اقدام قابل ملاحظه‌ای را برای بازار آسیا انجام نداده‌اند و HTC که کارخانه مرکزی آن در کشور تایوان واقع شده است، قصد دارد با استفاده از این فرصت گوی سبقت را از رقبا برباید.

مرکز Vive X قصد دارد فعالیت خود را با چند استارت‌آپ در آسیا آغاز کند و سپس در دیگر نقاط جهان هم روی پروژه‌های مربوط به واقعیت مجازی سرمایه‌گذاری‌های لازم را انجام دهد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.