سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

May 6, 2016
19:32 جمعه، 17ام اردیبهشتماه 1395
کد خبر: 77325

کلیدی ترین مواردی که قبل از خرید پاوربانک باید از آنها آگاه باشید (بخش نخست)

اگر در سفر باشید یا در راه ماموریت یا در خیابان و مترو، تصور این که ضروری ترین وسیله همراه تان بی استفاده شود، بسیار ناراحت کننده است. وقتی که نیاز به برقراری یک تماس فوری داشته باشید یا دریافت یک ایمیل مهم، حیاتی ترین چیزی که میتوان از آن نام برد، باتری تلفن همراه است.
 
خوشبختانه وقتی که این روزها همه ابزارها به شکل همراه (پرتابل) درآمده اند، پس شارژ همراه هم تبدیل به یک ضرورت اجتناب ناپذیر می شود که تحت نام “پاوربانک” در دسترس است. این وسیله که از در کنار هم چیدن مجموعه ای از باتری های لیتیومی قدرتمند تشکیل می شود، حکم انباری از انرژی الکتریکی را دارد.
 
پس اگر تلفن هوشمند، تبلت یا لپتاپ، عضو جدایی ناپذیر زندگی شما است و قصد دارید برای زنده نگه داشتن منبع انرژی این ابزارها در هر مکانی، یک “پاوربانک” برای خود تهیه کنید، بهتر است آنقدرها هم ساده به این موضوع نگاه نکنید و این نکته مهم را در نظر بگیرید که خریدن یک پاوربانک نامناسب می تواند سبب کاهش عمر دستگاه، عدم کارایی مطلوب و ضرر مالی قابل توجهی شود.
در ادامه این مطلب همراه ما بمانید تا شما را با کلیدیترین مواردی که می بایستی قبل از خرید پاوربانک از آنها آگاه باشید، آشنا کنیم.
 
ظرفیت مطلوب
در میان انواع و اقسام مارک های رنگارنگ بازار، پس از انتخاب بهترین مارک تجاری، مهمترین گزینه پیش روی شما انتخاب ظرفیت مناسب است؛ این کمیت که با واجد “میلیآمپر ساعت mAh” مشخص می شود بیانگر میزان انرژی است که در باتری های داخلی پاوربانک موردنظر جای گرفته و آماده انتقال به تبلت یا تلفن هوشمند شماست. پس در اولین گام بهتر است با توجه به بودجه مطلوب تان پاوربانکی را انتخاب کنید که چندین مرتبه (بدون نیاز به شارژ مجدد) قابلیت فول شارژ کردن دستگاه همراه شما را داشته باشد.
پس اگر فرض کنیم که حجم باتری گوشی تلفن همراه شما بین ۱۵۰۰ تا ۲۵۰۰ میلیآمپر ساعت باشد، پس یک پاوربانک ۱۰هزار میلی آمپری می تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد.
 
قیمت مناسب و البته معقول
هنوز مدت طولانی ای از ورود محصولی به نام پاوربانک به بازار نگذشته است که فروشگاه ها پر شده است از مارک های رنگارنگ و ده ها کپی تقلبی از مارک های صاحب نامی مانند Xiaomi ، Anker یا Zendure که با قیمت های عجیب و نازل به مشتریان ارائه می شوند و وقتی از برخی فروشندگان دلیل قیمت بسیار پایین را می پرسی، می گویند: “این وسیله که تکنولوژی عجیبی نداره! چارتا باتری کنار هم چیدن، شده پاوربانک!” اما آیا به نظر شما منطقی است که دستگاه همراه هوشمند چند میلیون تومانی که حاوی مهمترین اطلاعات شخصی تان است را به وسیله ای متصل کنید که اگر به صورت صحیح و با فناوری پیشرفته پیکربندی نشده باشد، در اولین قدم می تواند باتری دستگاه شما را نابود کند و بهتر می دانید که بسیاری از تبلت ها و تلفن های هوشمند امروزی امکان تعویض باتری ندارند و از بین رفتن باتری داخلی یعنی مرگ دستگاه گرانقیمت و عزیز شما!
 
فناوری های پیشرفته
در این بخش به دو فناوری مهم اشاره می کنیم که حضور آنها در پاوربانک خریداری شده می تواند تاثیر به سزایی در رضایت شما از آن داشته باشد.
 
فناوری های پیشرفته (شارژ سریع خود پاوربانک)
مهمترین ویژگی یک پاوربانک پیشرفته، فناوری شارژ سریع یا همان “Fast Charge” است؛ تصور این که پروسه شارژ مجدد پاوربانک هایی با ظرفیت ۱۰هزار تا ۲۰هزار میلی آمپر با شارژرهای استاندارد می تواند بین ۱۰ تا ۲۰ ساعت به طول بیانجامد واقعا زجرآور است پس بد نیست بدانید که با فناوری Fast Charge ، می توان یک پاوربانک ۲۰ هزار میلی آمپری را تنها در ۸ ساعت به شارژ کامل رساند.
 
فناوری های پیشرفته (PowerIQ™)
آیا هرگز دقت کرده اید که گوشی تلفن همراه شما با برخی شارژرها سریع تر از سایرین شارژ می شود؟ حتما خیلی از شما می گویید که دلیل آن میزان ولتاژ و آمپراژ خروجی شارژر است اما این همه دلیل نیست بلکه یک دلیل مهم، میزان سازگاری شارژر و دستگاه شما است و این سازگاری اساس فناوری انحصاری PowerIQ™ که به صورت هوشمند و دینامیک، پروتکل شارژ دستگاه هوشمند شما را شناسایی کرده و بر اساس این پروتکل، میزانی از خروجی ولتاژ و آمپراژ را به آن ارسال می کند که شارژ کامل باتری دستگاه در سریع ترین زمان ممکن انجام شود.
 
نشانگر میزان انرژی
پاوربانک یک دستگاه حساس و حیاتی است که می تواند در بحرانی ترین زمان ها ما را در انجام یک ماموریت مهم یاری کند پس باید همه جوانب کاربری آن برای کاربر روشن باشد، پس اولین فاکتور مهم در این زمینه، آگاهی از میزان انرژی باقیمانده است اما همین فاکتور ساده می تواند موجب پیچیدگی های فراوانی شود. به عنوان مثال برخی از سازندگان پاوربانک، هیچ علامت نشانگری که بیان کننده باقیمانده میزان انرژی الکتریکی محصول باشد را روی آن تعبیه نکرده اند، خب طبیعی است که چنین محصولی ممکن است در یک موقعیت بحرانی، کاربرش را ناامید کند، برخی دیگر از سازندگان روی محصول خود یک نمایشگر LCD گذاشته اند که به گفته بسیاری از کارشناسان، همین صفحه LCD می تواند مهمترین عامل در اتلاف انرژی پاوربانک باشد، بنابراین می توان نتیجه گرفت که استفاده از تعداد محدودی لامپ کوچک LED می تواند بهترین نشانگر برای آگاهی از میزان انرژی باقیمانده پاوربانک باشد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.