تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

May 10, 2016
8:10 سه شنبه، 21ام اردیبهشتماه 1395
کد خبر: 77396

استفاده آزمایشی از پول مجازی بیت کوین در شهر زوگ سوییس

از این پس ساکنان شهر زوگ (Zug) واقع در کشور سوئیس می توانند از پول مجازی بیت کوین برای پرداخت هزینه خدمات شهری استفاده کنند. بر اساس گفته های شهردار این شهر، این طرح آزمایشی با هدف کمک به وضع اقتصادی کارآفرینان و تسهیل فعالیت های آنها به اجرا در خواهد آمد.
 
مردم زوگ طی این دوره می توانند تا سقف ۲۰۰ فرانک (حدود ۶۰۰ هزار تومان)، از بیت کوین برای دریافت انواع خدمات عمومی هزینه کنند. بعد از پایان دوره آزمایشی، شورای شهر نتایج اجرای طرح را جمع آوری و مزایا و مشکلات استفاده از بیت کوین به جای پول حقیقی را بررسی می کند. پس آن، در خصوص اجرای دائمی طرح فوق تصمیم گیری خواهد شد. در صورت موفقیت، سرویس های بیشتری از این پول پشتیبانی کرده و سقف پرداخت ۲۰۰ فرانکی نیز برداشته می شود.
 
برخورد دولت های مختلف با این پدیده متفاوت بوده است؛ در روسیه بدبینی هایی در خصوص غیرقابل ردیابی بودن معاملات مبتنی بر بیت کوین وجود دارد، در حالی که سوئیسی ها با دید مثبت تر و سهل انگارانه تری با آن برخورد می کنند.
 
شهر زوگ با میزبانی از کمپانی های مختلف فعال در زمینه امنیت اطلاعات، تلاش دارد به Crypto Valley تبدیل شود. شرکت هایی چون Ethereum ،Monetas ،Proton Mail و Silent Circle در این ناحیه فعالیت می کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.