رگولاتوری

May 15, 2016
8:01 یکشنبه، 26ام اردیبهشتماه 1395
کد خبر: 77496

روایت وزیر از بازگشت دانشکده پست و مخابرات

مراسم هشتاد و هشتمین سالگرد تاسیس دانشکده پست و مخابرات با حضور وزیر ارتباطات برگزار شد.
 
هشتاد و هشتمین سالگرد تاسیس دانشکده پست و مخابرات با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات امروز شنبه در سالن شهید قندی وزارت ارتباطات برگزار شد.
 
محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این مراسم به ارائه‌ی توضیحاتی در خصوص نحوه بازگشت این وزارتخانه به زیرمجموعه‌های وزارت ارتباطات پرداخت.
 
وی در صحبت‌های خود با اشاره به نیاز شدید حوزه ICT به بحث آموزش و تحولات سریعی که در این حوزه رخ می‌دهد، اظهار کرد: پیش از این جای بخشی که بتواند به تمام حوزه‌های وزارت ارتباطات خدمات دهد خالی بود و زمانی که به این وزارتخانه آمدم برایم بسیار عجیب بود که چرا در گذشته و همزمان با واگذاری مخابرات این دانشکده را هم واگذار کرده‌اند.
 
وزیر ارتباطات ادامه داد: طبق اصل 44 آنچه واگذار می شود مرتبط با فعالیت‌های اقتصادی است، اما این دانشکده فعالیت اقتصادی نداشته و برهمین اساس از ابتدای کار پیگیر بازگشت آن به مجموعه وزارت ارتباطات شدیم.
 
وی همچنین عنوان کرد: آنچه پیش از این اتفاق افتاده سلیقه یک وزیر بوده است حال من نمی‌خواهم به کسی بی احترامی کنم اما در مورد خود من نیز ممکن است امروز تصمیمی بگیرم و در آینده فردی این‌طور اعلام کند که این تصمیم درست نبوده است. به هر صورت پس از بررسی‌های لازم به این نتیجه رسیدیم که قانون ما را ملزم به واگذاری این دانشکده نکرده و آنچه اتفاق افتاده حالت سلیقه‌ای داشته است.
 
وزیر ارتباطات در ادامه‌ی صحبت‌های خود با اشاره به این‌که عده‌ای از هیات علمی و اساتید این دانشکده سال‌ها تلاش کرده بودند و با این واگذاری عملا نتیجه این تلاش بر سابقه کاری آنها دیده نمی‌شد، اظهار کرد: نکته‌ی دیگر آنکه به هرحال ما نیاز به بخشی داشتیم که افراد فارغ‌التحصیلی که دارای مهارت‌های مختلف باشند تربیت کند برهمین اساس اکنون حاضریم حتی هزینه این آموزش‌ها را نیز بپردازیم تا اشتغال نیروهای فارغ‌التحصیل در این بخش بیشتر شود.
 
واعظی همچنین اظهار امیدواری کرد که وزارت علوم این مسوولیت را برعهده بگیرد تا دانشکده فنی حرفه‌ای پست و مخابرات را مانند دانشگاه‌های سراسری در نظر گیرد.
 
وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود متذکر شد: باید فعالیت این دانشکده به گونه‌ای باشد که بتواند به تمام بخش‌های ICT از جمله همراه اول، ایرانسل، رایتل و انواع شرکت‌های PAP و CAP خدمات بدهد.
 
وزیر ارتباطات همچنین از در نظر گرفتن ردیف بودجه‌ای برای این دانشکده در سال جاری خبر داد و گفت: طی سال‌های گذشته بحث ارتقاء زیرساخت‌ها از جمله موضوعات مهمی بود که در دستور کار ما قرار داشت و خوشبختانه در این زمینه اتفاقات خوبی رخ داد که جا دارد بابت این اقدامات از مدیر عامل شرکت ارتباطات زیرساخت تشکر شود، البته ایشان به اصرار درخواست بازنشستگی داشتند که خود من هم با این موضوع موافق نبودم، اما به دلیل مباحثی که ایشان در خصوص سلامت خود مطرح کردند در نهایت این تصمیم پذیرفته شد.
 
واعظی گفت: اکنون ما با افتخار اعلام می‌کنیم که هر اپراتور و یا شرکتی به هر میزان پهنای باند و یا بین‌الملل نیاز داشته باشد برای واگذاری این میزان محدودیتی وجود ندارد، در حالی که در گذشت زمانی آنقدر شبکه انتقال و ip اشغال بود که باید افراد مدت‌ها برای دریافت پهنای باند در انتظار می‌ماندند.
 
وی در پایان پیگیری مباحث مربوط به محتوا را از دیگر موضوعات مهم در دستور کار وزارت ارتباطات برشمرد و با اشاره به صحبت‌های اخیر مقام معظم رهبری اینگونه عنوان کرد که باید بیشتر برای ارائه‌ی محتوای فاخر و پاک به مردم تلاش کنیم.
 
همچنین مهندس جابری، نماینده فارغ التحصیلان دانشکده در این مراسم گفت: فارغ التحصیلان این دانشکده در تمام شرکت های زیر مجموعه فعال هستند حتی در کشورهای دیگر نیز حضور آنان بسیار زیاد است.
 
مصطفی قندی یادگار شهید قندی هم در این مراسم حضور داشت.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.