بازی

فناوری اطلاعات

May 16, 2016
13:26 دوشنبه، 27ام اردیبهشتماه 1395
کد خبر: 77541

نیمی از درآمد صنعت گیم توسط ۰٫۱۹ درصد از بازیگران تولید می‌شود

گزارش موسسه تحقیقاتی Swrve نشان می‌دهد که درآمد حاصل از بازی‌های رایگان تلفن همراه بیشتر توسط یک گروه کوچک ۰٫۱۹ درصدی تولید می‌شود که ۴۸ درصد از کل درآمد این بخش را شامل می‌شود.
 
اگرچه این گزارش نشان‌دهنده بهبود وضعیت نسبت به گزارش‌های قبلی است که نشان می‌داد ۶۰ درصد درآمد توسط ۱۰ درصد از بازیگران این حوزه جذب می‌شود اما حاکی از آن است که به تمرکز استراتژی بازاریابی بازی‌های موبایل روی بازیگران VIP نیاز دارد.
 
موسسه Swrve گزارش خود را براساس آخرین اطلاعات مربوط به صنعت بازی‌های تلفن همراه رایگان براساس داده‌های کاربران واقعی علاقمند به بازی‌های تلفن همراه ارایه می‌دهد. این گزارش همچنین نشان می‌دهد که ممکن است تمرکز در کسب درآمد در صنعت بازی‌های تلفن همراه به پایان برسد. در فوریه ۲۰۱۵، حدود ۱٫۹ درصد از شرکت‌ها همچنان به مدیریت محتوای بازی‌ها می‌پرداختند و به طور میانگین ماهانه ۲۴٫۳۳ دلار هزینه می‌کردند. در حالی که در مدت مشابه سال ۲۰۱۴ حدود ۱٫۵ درصد از بازیگران در این حوزه کار می‌کردند و به طور میانگین ماهانه ۲۲ دلار هزینه می‌کردند.
 
یافته‌های کلیدی این گزارش عبارتند از اینکه ۱٫۹ درصد از تمامی بازیگران در ماه یک خرید با پول واقعی داشته‌اند که در میان آنها ۶۴ درصد حداقل یک خرید در ماه داشته‌اند درحالی‌که تنها ۶٫۵ درصد پنچ خرید یا بیشتر داشته‌اند.
کریستوفر دین، مدیر عامل موسسه Swrve، گفته است: درحالی‌که صنعت بازی‌های تلفن همراه همچنان در حال تکامل است اما هیچ شکی باقی نمی‌ماند که تسلط اصلی روی این بازار متعلق به تولیدکنندگان بزرگ است.
 
وی افزود: در نتیجه این مهم است که شرکت‌های معتبر تولید بازی به طور موثر بازار را برای دیگر بازیگران موجود حفظ کنند و هر دو گروه جهت بهینه‌سازی تجربه تولید برای بازیگران خاص و به حداکثر رساندن تعداد کل تولید تلاش می‌کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.