سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

May 18, 2016
20:22 چهارشنبه، 29ام اردیبهشتماه 1395
کد خبر: 77593

با Google I/O: گوگل تاکنون بیش از 25 میلیون کروم کست را در سراسر دنیا به فروش رسانده است

گوگل دقایقی پیش و در جریان کنفرانس I/O 2016 که هم اکنون در حال برگزاریست اعلام کرد که از زمان عرضه کروم کست در سال 2013 تاکنون، موفق شده تا بیش از 25 میلیون واحد از این دستگاه را در سراسر دنیا به فروش برساند. کروم کست دانگل ارزان قیمتی است که از طریق آن می توانید به استریم موزیک، عکس و ویدئو از طریق موبایل روی تلویزیون یا بلندگوهای اکسترنال بپردازید.
 
سپتامبر سال گذشته بود که گوگل از فروش 20 میلیون واحدی دانگل های کروم کست خبر داد که حالا پس از گذشت چند ماه از این مسئله، شاهد این هستیم که فروش آن به میزان 5 میلیون واحد افزایش یافته که رقم بسیار قابل توجهی است. لازم به ذکر است که مطمئنا رونمایی از کروم کست 2 و Chromecast Audio در این افزایش فروش بی تأثیر نبوده اند.
 
مقایسه آمار فروش 25 میلیون واحدی کروم کست با نمونه های مشابه کار بسیار دشواری است، چرا که رقیب مستقیمی برای آن پیدا نمی شود. محصولات نسبتا مشابهی که اپل و آمازون ارائه کرده اند نه تنها قیمتی بالاتر از کروم کست دارند، بلکه دقیقا قابلیت های دانگل گوگل را به کاربرانشان ارائه نمی کنند. البته اشاره به این نکته خالی از لطف نیست که طبق گزارشی که در ژانویه 2016 منتشر شده، اپل TV نیز همچون کروم کست توانسته تا به آمار فروش فوق العاده 25 میلیون واحدی در سراسر دنیا دست پیدا کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.