لبه تکنولوژی

June 6, 2016
19:09 دوشنبه، 17ام خردادماه 1395
کد خبر: 77873

9 شرکتی که بیشترین حقوق را می‌دهند

شرکت‌های تکنولوژی به اینکه افراد نخبه را به سرعت استخدام می‌کنند، معروف هستند. اما در زمینه پرداخت حقوق چطور؟ آیا این شرکت‌ها به اندازه‌ای که ما انتظار داریم دست‌و‌دل باز هستند؟  همین سوالات باعث شد تا ما 9 شرکتی که از لحظه ورود بیشترین حقوق را به کارمندانشان می‌دهند در این لیست معرفی کنیم. اطلاعات جمع‌آوری شده در این زمینه از 600 کارمند با سابقه کار کمتر از 3 سال جمع‌آوری شده است.
 
 
9- SAP: این شرکت نرم‌افزاری در آلمان کمترین حقوق را به نسبت سایر شرکت‌های این لیست می‌دهد. میانگین حقوق SAP برای کارمندان 44 هزار دلار است. البته کارانه‌ای (دستمزد اضافه‌ای که شرکت‌ها می‌دهند) که به آنها پرداخت می‌شود 4 هزار دلار است که مبلغ قابل توجهی است.
 
8- IBM و Orange: این دو شرکت هیچ‌ کارانه‌ای به کارمندان پرداخت نمی‌کنند. میانگین پرداخت حقوق این دو شرکت 48 هزار دلار است.
 
7- Telefonica: شرکت اسپانیایی تلفونیکا، یک شرکت سخاوتمند محسوب می‌شود. میانگین حقوقی که این شرکت به کارمندان پرداخت می‌کند 45 هزار دلار است همچنین مبلغ تشویقی 4 هزار دلاری به کارمندان خود پرداخت می‌کند.
 
6- Microsoft: بهترین شرکت نرم‌افزاری دنیا حقوق قابل توجهی را از لحظه ورود به کارمندان پرداخت می‌کند. متوسط حقوقی که کارمندان مایکروسافت می‌گیرند 58 هزار دلار است. اما نکته جالب پرداخت‌های تشویقی است که به‌طور میانگین هر فرد 9 هزار دلار دریافت می‌کند. این یعنی مایکروسافت از نظر پرداخت حقوق با اوراکل برابر است.
 
5- Oracle: شرکت لری الیسون به پرداخت‌های خوب معروف است، اما ظاهرا این شرکت اعتقادی به کارانه ندارد. البته میانگین حقوق 67 هزار دلاری شما را از تشویق بی‌نیاز می‌کند.
 
4- Cisco: این شرکت محبوب آمریکایی هم پرداخت قابل توجهی دارد. سیسکو به کارمندان خود 67 هزار دلار حقوق میانگین پرداخت می‌کند و دلیل برتری آن نسبت به اوراکل پرداخت هزار دلار تشویقی است که این شرکت را در جایگاه چهارم قرار می‌دهد.
 
3- Google: شاید جالب‌ترین شرکت در این لیست گوگل باشد. همیشه گوگل را به‌عنوان اولین شرکتی که همه دوست دارند در آن کار کنند می‌شناسیم. همچنین می‌دانیم مدیرعامل این شرکت بیشترین حقوق را در دنیا می‌گیرد.
 
میانگین حقوقی که گوگل پرداخت می‌کند 86 هزار دلار است و جالب‌تر مبلغ کارانه است. باارزش‌ترین کمپانی جهان به کارمندان خود 20 هزار دلار هم پول تشویقی
می‌دهد.
 
2- Apple: اپل یکی از شرکت‌هایی است که به کارمندان خود حقوق 6 رقمی پرداخت می‌کند. میانگین پرداختی اپل به کارمندان 104 هزار دلار است و همچنین 16 هزار دلار به کارمندان به‌عنوان کارانه داده‌ می‌شود.
 
1- Amazon: کارمندان آمازون اما با دریافت بیشترین حقوق از شرکتی که در آن کار می‌کنند بسیار لذت می‌برند. میانگین حقوق در آمازون 109 هزار دلار است. اما شاید جالب‌تر از حقوق مبلغی باشد که به‌عنوان تشویقی پرداخت می‌شود و آن هم 22 هزار دلار به‌طور میانگین است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.