اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

June 12, 2016
9:05 یکشنبه، 23ام خردادماه 1395
کد خبر: 77933

قیمت محتوای اینترنت داخلی یک چهارم می‌شود

دبیر شورای عالی فضای مجازی از کاهش چهار برابری هزینه دسترسی به محتوای داخلی اینترنت تا پایان سال جاری خبر داد.
 
ابوالحسن فیروزآبادی اظهار کرد: در حال حاضر تعرفه اینترنت در حال بازنگری است و طبق تصمیماتی که اخیرا گرفته شده هزینه دسترسی به محتوای داخلی تا حدود یک دوم کاهش یافته است.
 
وی همچنین متذکر شد: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تلاش بر آن است که این روند تا پایان سال ادامه یافته و در فاز دوم این تعرفه‌ها به حدود یک چهارم برسد.
 
دبیر شورای عالی فضای مجازی در بخش دیگری از صحبت‌های خود نیز به بحث شبکه ملی اطلاعات پرداخته و متذکر شد: با دسترسی به این شبکه سرعت و کیفیت دسترسی به اینترنت افزایش خواهد یافت.
 
فیروزآبادی ادامه داد: در حال حاضر در ارتباط با دسترسی اینترنت در کشور ما و سایر کشورها گاه کمی تاخیر و کندی وجود دارد که کیفیت را کاهش می‌دهد، اما به عنوان مثال اگر همین حالا شما محتوایی را که در برخی سایت‌های داخلی ارائه‌دهنده خدمات صوت و تصویر در نظر بگیرید سرعتی به مراتب بهتر دارند.
 
رییس مرکز ملی فضای مجازی که در یک برنامه تلویزیونی سخن می‌گفت در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا با دسترسی به شبکه ملی اطلاعات کاربران اینترنت با محدودیت خاصی در دسترسی مواجه می‌شوند، توضیح داد: شبکه ملی اطلاعات به هیچ عنوان محدودیت به دنبال نداشته و در زمان استفاده از آن کاربر نهایی اصلا احساس نمی‌کند از یک شبکه داخلی یا خارجی استفاده می‌کند، اما در نهایت استفاده از این شبکه تعرفه ارزان‌تری را برای محتوای داخلی به همراه خواهد داشت.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.