باندپهن

باندپهن ثابت

June 13, 2016
13:54 دوشنبه، 24ام خردادماه 1395
کد خبر: 77943

عقدقراردادیک میلیاردیورویی مهمترین دستاورد پسابرجام درمخابرات ایران

انعقاد قرارداد فاینانس به مبلغ یک میلیارد یورو مهمترین دستاوردی است که اجرای برنامه جامع اقدام مشترک(برجام) برای شرکت مخابرات ایران به همراه داشته و این شرکت را در مسیر تعامل مثبت با جهان قرار داده است.
 
اجرایی شدن برجام از دی ماه سال 1394 و لغو تحریم ها، انتظار چندساله فعالان بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) کشورمان را برای حضور در بازارهای جهانی و همکاری با شرکت های مطرح بین المللی برای انتقال فناوری به پایان رساند و فعالان این عرصه خود را برای چیدن میوه های برجام آماده کردند.
 
پس از اجرایی شدن برجام، نخستین سفر حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی ربیس جمهوری به ایتالیا و فرانسه نیز چشم انداز روشنی را برای تحولی بزرگ در عرصه فاوای کشورمان گشود.
 
شرکت مخابرات ایران نخستین فعال بخش دولتی فاوا بود که توانست با انعقاد قرارداد فاینانس با یک وندور خارجی (تامین کننده خارجی) پیشگام در عرصه تعامل با دنیای خارج در پسابرجام باشد.
 
سخنگوی شرکت مخابرات ایران در این باره گفت:پس از اجرای برجام و در6 ماهه اخیر شرکت مخابرات ایران توانست با انعقاد قرارداد فاینانس یک میلیارد یورویی با یک تامین کننده بین المللی قطعات، برای خرید نیازهای خود اقدام کند.
 
زارعیان مبلغ فاینانس را یک میلیارد یورو عنوان کرد و از وارد شدن آن به مرحله نهایی و اجرایی خبر داد.
 
همچنین شرکت مخابرات ایران به گفته سخنگوی آن علاوه بر انعقاد این قرارداد موفق به امضای 3 تفاهمنامه با چند کشور خارجی شده که انعقاد تفاهمنامه با شرکت کی.تی(K.T) کره جنوبی به مرحله ای رسیده است که مشاوران این شرکت اکنون در کشورمان حضور دارند و مشغول مشاوره با شرکت های ایرانی هستند.
 
زارعیان به انعقاد تفاهمنامه با شرکت قزاق تل قزاقستان نیز اشاره کرد و گفت علاوه بر خرید خدمات مورد نیاز از این شرکت مقرر شده ایران نیز خدمات فنی و مهندسی مورد نیاز قزاقستان را به این کشور ارایه دهد.
 
سخنگوی شرکت مخابرات ایران انعقاد تفاهمنامه با ایتال تل ایتالیا را دستاورد مهم دیگر پسابرجام این شرکت اعلام کرد که در راستای تجهیز شبکه انتقال بوده و اکنون وارد مرحله کارشناسی شده است.
 
شرکت مخابرات ایران در پسابرجام تنها به این قراردادها و تفاهمنامه ها بسنده نکرده و اکنون برای خرید قطعات مورد نیاز و رفع نیازهای صنعت مخابرات ایران درحال رایزنی با سایر وندورهای مطرح جهانی است.
 
رییس جمهوری ایران در روزهای اخیر گفته است که قبل از برجام هر روز در انتظار این بودیم که چه محدودیت، تحریم و معضل جدیدی برای ملت ایران ایجاد می‌کنند، اما اکنون هر روز یک گشایش جدید برای مردم حاصل می شود و این گشایش ها جای شکرگزاری دارد که باید در سایه آنها، کار و تلاش بیشتری برای مردم انجام گیرد.
 
قرارداد فاینانس شرکت مخابرات ایران یکی از نمونه گشایش هایی است که در سایه تلاش های دولت تدبیر و امید به منصه ظهور رسید و بزودی آثار آن را در بهتر شدن وضعیت ارتباطاتی کشورمان مشاهده خواهیم کرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.