اپراتورها

بازار سرمایه

تحلیل بازار

تلفن همراه

رگولاتوری

June 24, 2016
14:24 جمعه، 4ام تیرماه 1395
کد خبر: 78101

ثبت رکورد راه‌اندازی 500 شبکه LTE در 167 کشور

انجمن جهانی تامین‌کنندگان خدمات موبایلی (GSA) تایید کرد تعداد شبکه‌های مخابراتی مبتنی بر فناوری LTE در سراسر جهان در مه 2016 از 500 عدد فراتر رفت.

 

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، بر اساس آخرین بررسی صورت گرفته،‌ هم‌اکنون 503 شبکه مخابراتی LTE در 167 کشور جهان نصب و راه‌اندازی شده است و کاربران خدمات آنها را مورد استفاده قرار می‌دهند.

فناوری LTE سریع‌ترین سیستم ارتباط موبایلی محسوب می‌شود که تاکنون به دست انسان ساخته شده است. ثبت رکورد راه‌اندازی 500 شبکه مخابراتی LTE در جهان در دوره زمانی 77 ماه صورت گرفته است. نخستین شبکه مخابراتی مبتنی بر فناوری LTE کمتر از 5 سال قبل راه‌اندازی شد و در دوره زمانی کوتاه‌تر نسبت به شبکه‌های 3G، WCDMA و HSPA توانست تا این اندازه گسترش یابد.

مرکز GSA پیش‌بینی کرده است پایان سال 2016 میلادی تعداد شبکه‌های مخابراتی LTE در جهان از 550 عدد هم فراتر رود.

لازم به ذکر است در حال حاضر حدود 25 درصد اپراتورهایی که فناوری LTE را در اختیار گرفته‌اند، از سیستم‌های LTE-Advanced که نسل پیشرفته‌تر آن محسوب می‌شود استفاده می‌کنند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.