تلفن همراه

فناوری

July 3, 2016
12:52 یکشنبه، 13ام تیرماه 1395
کد خبر: 78193

کنترل گوشی‌ هوشمند با اشاره چشم!

گروهی از محققان بین المللی در حال توسعه نرم افزاری هستند که به شما اجازه کنترل گوشی‌ هوشمند خود را از طریق حرکات چشم می‌دهد.
 
با استفاده از این نرم افزار می‌توان تنها با حرکت چشم به انجام بازی پرداخت، برنامه‌های مختلف را باز و بسته کرد و کارهای مختلف دیگر را انجام داد.
 
این تیم که از موسسه فناوری ماساچوست (MIT)، دانشگاه جورجیا و موسسه انفورماتیک ماکس پلانک آلمان هستند  قادر به توسعه نرم افزاری شدند که حرکات چشم افراد را در فاصله حدود یک سانتی متر بر روی تلفن همراه و 1.7 سانتی متر بر روی تبلت شناسایی می‌کند.
به گفته محققان این پژوهش، آنها در حال ارتقا بیشتر این نرم افزار با داده‌های جدید هستند.
 
برای رسیدن به این مهم، محققان یک برنامه به نام GazeCapture را توسعه دادند که داده‌های مختلفی را در مورد نحوه نگاه کردن افراد به گوشی‌های خود را در خارج از محدوده آزمایشگاهی و در محیط های مختلف جمع آوری می‌کند.
 
نگاه کاربران با دوربین جلو گوشی ثبت شده و به شکل یک نقطه ضربان دار بر روی صفحه نمایش گوشی‌های هوشمند نشان داده می‌شود.
 
اطلاعات به دست آمده از طریق GazeCapture سپس بر روی نرم افزاری به نام iTracker قرار گرفته که بر روی گوشیهای آیفون قابل اجرا است. دوربین گوشی عواملی مانند موقعیت و جهت سر و چشم‌ها را در نظر گرفته تا نقطه تمرکز کابر را بر روی گوشی هوشمد تشخیص دهد.
حدود 1500نفر تاکنون در حال استفاده از برنامه GazeCapture هستند.
 
به گفته محققان از  این نرم افزار میتوان در تشخیص های پزشکی، به ویژه برای تشخیص مشکلاتی از جمله اسکیزوفرنی و تکان‌های مغزی استفاده کرد.
نتایج این مطالعه که اخیرا در کنفرانس IEEE در سیاتل واشنگتن ارائه شده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.