اپراتورها

تلفن همراه

July 8, 2016
9:42 جمعه، 18ام تیرماه 1395
کد خبر: 78269

چند هزار آنتن BTS تلفن همراه در کشور وجود دارد؟

آمارهای رسمی گویای آن است که تا پایان دی ماه سال 1394، اپراتور اول ارتباطی یا همراه اول در کشور بالغ بر 24 هزار آنتن BTS داشته است.
 
همچنین ضریب نفوذ مشترکان تلفن این اپراتور به 81.3 درصد رسیده و در میان سیم کارت های دائمی و اعتباری همراه اول 67 میلیون مشترک دارد.
 
همچنین 74 هزار کیلومتر از جاده های کشور تحت پوشش شبکه تلفن همراه این اپراتور قرار گرفته و 45 هزار روستای کشور برای ارائه ی خدمات این اپراتور دارای پوشش دهی هستند.
 
در شهرها نیز اپراتور اول 1239 شهر را تحت پوشش داشته و تعداد کاربران اینترنت آن به 42 میلیون نفر می رسد.
 
 مصرف روزانه 180 ترابایت داده همراه در ایرانسل اپراتور دوم یا ایرانسل نیز 19 هزار سایت BTS نسل دو در کشور دارد و علاوه بر آن شبکه پهن باند این اپراتور دارای 7000 سایت همراه و ثابت است.
 
همچنین ایرانسل 45 میلیون مشترک نسل های دو، سه و چهار دارد که از این میان 13 میلیون نفر مشترک پهن باند هستند.بیش از 427 شهر و دهستان و 56 مسیر جاده ای در تمامی استان های کشور تحت پوشش 3G ایرانسل قرار دارد و پوشش 4G این اپراتور هم در سطح بیش از 82 شهر برقرار است.
 
طبق آمارهای ارائه شده تا پایان دی ماه سال گذشته میانگین ترافیک روزانه دیتای 3G در اپراتور دوم 180 ترابایت بوده و این رقم در 4G به 20 ترابایت می رسد.
 
در مجموع نیز 427 شهر و دهستان تحت پوشش خدمات ایرانسل قرار دارد و 23 میلیون گوشی هوشمند با سیم کارت های این اپراتور روزانه حدود 300 ترابایت داده همراه مصرف می کنند. 13 میلیون نفر کاربر خدمات پهن باند ایرانسل بوده و 22.5 میلیون نفر نیز کل کاربران دیتای همراه این اپراتور را تشکیل می دهند.
 
مشترکان رایتل از چهار میلیون گذشتند اپراتور سوم تلفن همراه یا رایتل نیز از مهرماه سال 1392 با حدود 300 هزار مشترک فعالیت خود را آغاز کرده و تا دی ماه سال قبل، تعداد مشترکان آن به 4.3 میلیون نفر رسیده است. بیش از 330 شهر کشور تحت پوشش این اپراتور قرار داشته و 2750 سایت فعال برای این اپراتور به ثبت رسیده است
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.