امنیت

فناوری اطلاعات

July 21, 2016
7:41 پنجشنبه، 31ام تیرماه 1395
کد خبر: 78410

دستگیری اعضای باند هک تلگرام در شیراز

رئیس پلیس فتا استان از دستگیری اعضای باند کلاهبرداری اینترنتی در شیراز خبر داد که با هک شبکه اجتماعی تلگرام و اغفال خانم‌های جوان، از آنان اخاذی می‌کردند
رئیس پلیس فتا استان از دستگیری اعضای باند کلاهبرداری اینترنتی در شیراز خبر داد که با هک شبکه اجتماعی تلگرام و اغفال خانم‌های جوان، از آنان اخاذی می‌کردند
 
به گزارش پایگاه خبری پلیس سرهنگ سیدموسی حسینی گفت: یک خانم جوان شیرازی با ارائه مرجوعه‌ای قضایی به پلیس فتا مراجعه و اظهار کرد که اکانت تلگرام وی هک شده و در اختیار شخص دیگری قرار گرفته است و با توجه به دسترسی فردی ناشناس به اطلاعات موجود در اکانت شامل کانتکت‌ها، تصاویر و پیام‌ها و … اقدام به اخاذی از وی می‌کند.
وی افزود: در همین راستا طی مدت 48 ساعت 16 فقره پرونده دیگر با موضوع مشابه به این یگان واصل که با توجه به اهمیت موضوع، پرونده به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان قرار گرفت.
 
رئیس پلیس فتا استان فارس گفت: پس از بررسی مشخص شد در تمام پرونده‌های مفتوحه شخصی با تلفن همراه با شکات که اکثرا خانم هستند تماس گرفته و خود را به‌عنوان یکی از دوستان آنان معرفی و درخواست کد ارسال شده به گوشی شکات را می‌کند.
 
حسینی ادامه داد: قربانیان نیز بدون اهراز هویت اصلی فرد تماس گیرنده کد درخواستی را به فرد تماس گیرنده ارسال می‌کنند و بلافاصله اکانت تلگرام آنان هک می‌شود.
 
وی ادامه داد: شاکیان گفته‌اند که با توجه به صدای زنانه، متهم مونث بوده و به تمام مشخصات شناسنامه‌ای آنها دسترسی داشته است.
 
رئیس پلیس فتا استان فارس گفت: در این پرونده ها هر 16 شاکی اعلام کرده‌اند که متهم یا متهمان با استفاده از شماره‌های مختلف با قربانیان تماس گرفته پس از معرفی خود به عنوان یکی از دوستان نزدیک اقدام به اخذ کد تلگرام و دسترسی به آن کرده‌اند.
 
وی افزود: با بررسی‌های فنی و تخصصی افسران این پلیس متهمان شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی به دادسرای شیراز اعزام شدند.
 
رئیس پلیس فتا استان فارس بیان کرد: متهمین این 16پرونده، خانم و آقایی بودند که باهم نسبت خواهر و برادری دارند که در خصوص موارد اتهامی به بزه انتصابی خود اعتراف کردند.
 
حسینی اضافه کرد: این دو متهم از تمام کاربران شبکه اجتماعی تلگرام که بصورت غیر مجاز به پروفایل آنها متصل شده‌اند علاوه بر یک هزار و 700 عکسی که از صفحه گوشی (اسکرین شات) گرفته‌اند، حدود 25 هزار و 500 شماره تلفن موجود در تلفن همران شاکیان را استخراج کرده و همین بزه را برای شماره‌های جدید تکرار کرده‌اند.
 
وی افزود: بیشتر قربانیان زن و از استان‌های فارس، خوزستان، بوشهر، هرمزگان، تهران، کهگیلویه و بویراحمد و اصفهان بوده‌اند.
 
رئیس پلیس فتا استان فارس از کاربران شبکه‌های اجتماعی به خصوص تلگرام درخواست کرد که به هیچ عنوان در شبکه‌های مجازی به افرادی که درخواست ارسال کد خاص یا اطلاعات شخصی آنان را دارند، اعتماد نکنند.
 
حسینی از شهروندان درخواست کرد که از ارسال اطلاعات فردی و خانوادگی که مربوط به احراز هویت است از طریق شبکه‌های اجتماعی امتناع ورزند حتی اگر گیرنده، از نزدیکان خانوادگی یا دوستان باشد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.