رگولاتوری

July 22, 2016
18:42 جمعه، 1ام مردادماه 1395
کد خبر: 78425

آمادگی وزارت ارتباطات برای ایجاد شهر هوشمند

وزیر ارتباطات از آمادگی وزارتخانه‌اش برای همکاری با شوراهای شهر سراسر کشور در راستای ایجاد شهر هوشمند خبر داد.
 
محمود واعظی صبح امروز در نخستین همایش جهانی شوراها و شهرداران با بیان اینکه باید هر چه زودتر به سمت ایجاد مدیریت یکپارچه شهری پیش برویم گفت: یکی از دغدغه‌های مهم شهرها ترافیک، آلودگی هوا، معیشت، رفاه و … است و یکی از راه حل‌های رفع این دغدغه‌ها ایجاد شهرهای هوشمند است.
 
وی با بیان اینکه ایجاد شهر هوشمند یکی از الزامات دنیای کنونی است، گفت: دلایل زیادی برای ایجاد شهر هوشمند وجود دارد که می‌توان به رشد سریع فناوری به ویژه آی سی تی، ‌ پیچیده شدن زندگی در شهرها، افزایش بهره وری، خدمت رسانی بهتر و … اشاره کرد.
 
وزیر ارتباطات مدیریت هوشمند، حمل و نقل هوشمند، امنیت، انرژی، ساختمان هوشمند و … را از اجزاء شهر هوشمند دانست و گفت: دنیا به سرعت به سمت ایجاد شهرهای هوشمند گام بر می‌دارد و ما نیز باید خود را آماده کنیم تا بتوانیم اقدامات هوشمندسازی شهرها را هر چه سریعتر پیش ببریم.
 
واعظی ضمن ارائه آماری از عملکرد وزارت ارتباطات گفت: نسل سوم و چهارم تلفن‌های همراه به سرعت در حال گسترش است به گونه‌ای که در ۶۰۰ شهر تلفن همراه نسل سوم و در ۳۰۰ شهر تلفن همراه نسل چهارم وجود دارد.
 
وزیر ارتباطات با بیان اینکه در ابتدای دولت یازدهم تنها ۴.۵ میلیون مشترک اینترنت در کشور وجود داشت گفت:‌حالا رقم مشترک اینترنت در کشور به ۳۴ میلیون نفر رسیده است.
 
واعظی با بیان اینکه در ابتدای دولت یازدهم هیچ روستایی اینترنت نداشت گفت: اما حالا ۳۱ هزار روستا اینترنت دارند و تا پایان دولت یازدهم تمامی روستاهایی که بیش از ۲۰ خانوار داشته باشند به اینترنت متصل می‌شوند.
 
وی با اشاره به تحقیقات کشورهای پیشرفته برای استفاده از فناوری‌های پوشیدنی گفت: امروز شاهد هستیم که فناوری‌های پوشیدنی رونق گرفته و حتی برخی از کشورها به سمت استفاده از نسل پنجم تلفن همراه گام برداشته‌اند که باید شهرهای ما نیز به موازات این پیشرفت به سمت هوشمندسازی گام بردارد.
 
وی با اشاره به مزیت‌های هوشمندسازی گفت: با این حال هوشمندسازی معایب زیادی نیز دارد که از جمله می‌توان به نقض حریم خصوصی، تغییر سبک زندگی و … اشاره کرد.
 
واعظی در جمع اعضای شوراهای شهر سراسر کشور و تعدادی از شهرداران کلان شهرها گفت: وزارت ارتباطات آمادگی دارد که با شوراهای شهر سراسر کشور همکاری‌های لازم برای ایجاد شهر هوشمند را داشته باشد تا گام به گام بتوانیم شهرهای خود را برای هوشمندسازی آماده کنیم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.