سیستم‌عامل و نرم‌افزار

فناوری اطلاعات

July 22, 2016
18:52 جمعه، 1ام مردادماه 1395
کد خبر: 78429

ابرها به کمک مایکروسافت می‌آیند

مایکروسافت گزارش درآمد خود از رایانش ابری را اعلام کرد که نشان از افزایش درآمد این شرکت در حوزه ابر دارد.
 
در حالی که کسب و کار موبایلی مایکروسافت در حال سقوط آزاد است، تجارت‌های ابری‌اش قوی‌تر از همیشه هستند. در چهارمین سه ماهه مالی ۲۰۱۶ (دومین سه ماهه سال) شرکت مایکروسافت، درآمد فناوری ابر هوشمند این شرکت (که شامل تمامی خدمات ابری‌اش می‌شود) در مقایسه با سال گذشته هفت درصد رشد یافت و به ۶.۷ میلیارد دلار رسید.
 
فناوری ابری «آزور» شرکت مایکروسافت که در رقابت مستقیم با خدمات وب آمازون است به رشد دو برابری درآمد خود نسبت سال گذشته ادامه داده و در مقایسه با سال گذشته ۱۰۲ درصد رشد داشت.
 
البته در سه‌ماهه‌های اخیر مشاهده شده که رشد تجارت موبایلی مایکروسافت کند شده و نسبت به سال گذشته ۷۱ درصد کاهش داشته است که منجر به یک کاهش چهار درصدی در درآمدهای بخش رایانش شخصی مایکروسافت شد. این بخش به عنوان نقطه قوتی برای مایکروسافت باقی می‌ماند، در شرایطی که درآمد سرفیس ۹ درصد رشد داشته، کاربران فعال ماهانه Xbox Live رشد ۳۳ درصدی داشته (به بیش از ۴۹ میلیون رسیده است) و درآمد غیرحرفه‌ای ویندوز به تولیدکنندگان نیز ۲۷ درصد رشد داشته است.
 
درآمد کلی مایکروسافت در این سه ماهه با سود ۳.۱ میلیارد دلاری به ۲۰.۶ میلیارد دلار رسیده است. این آمار حاکی از کاهش درآمد در مقایسه با درآمد ۲۲.۱ میلیارد دلاری شرکت در سال گذشته است.
 
گزارش‌های درآمدی برای مایکروسافت جالب است، زیرا اولین گزارش‌های منتظر شده پس از خرید لینکداین به مبلغ ۲۶ میلیارد دلار است. این خرید، بزرگترین معامله مایکروسافت تا به حال بوده و بسیاری معتقدند این اقدام یک حرکت نادر برای یک شرکت است که تلاش می‌کند ارتباطات تولیدی خود را افزایش دهد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.