بازی

فناوری اطلاعات

July 26, 2016
15:03 سه شنبه، 5ام مردادماه 1395
کد خبر: 78540

رونق رستوران‌ها با بازی پوکمون

یکی از پاتوق‌های مشتریان طرفدار بازی محبوب پوکمون گو رستورانی به نام Heavy Seas Alehous در واشنگتن است. مری پارک مدیر این رستوران می‌گوید: «از وقتی این بازی وارد بازار شده، همه گوشی به دست هستند، وقتی وارد رستوران می‌شوند، وقتی غذا می‌خورند و تا آخرین لحظه که خارج می‌شوند سرشان در گوشی هایشان است و به دنبال انگشت‌ها و صورتک پنهان این بازی می‌گردند. البته من خیلی طرفدار بازی کردن نیستم و به همین دلیل واقعا سر در نمی‌آورم که چه خبر است!» مری پارک ولی یک چیز را خوب می‌داند: از زمانی که این بازی دو هفته پیش منتشر شده و یکی از قسمت‌های مخصوص نوشیدنی این رستوران به‌عنوان مکان داغ انتخاب شده، کسب و کار این رستوران هم سکه شده است حتی با وجود اینکه مشتریان همیشه پشت گوشی‌های خود پنهان هستند.
 
در منطقه واشنگتن، رستوران‌ها، مغازه‌ها هتل‌های بسیاری اعلام کرده‌اند که شاهد تجمع علاقه‌مندان بازی Pokemon بوده‌اند. این علاقه‌مندان در این مکان‌ها در حال جمع کردن تخم مرغ، توپ و داروهای جادویی این بازی هستند. طبق آمار شرکت تحلیلی برنامه‌های موبایل Sensor Tower، این بازی بیش از 30 میلیون بار دانلود شده که سودی معادل 35 میلیون دلار به سازندگان آن هدیه کرده است. بسیاری از شرکت‌های تجاری هنوز اعلام نکرده‌اند که به‌طور غیرمستقیم چقدر از این بازی منفعت کسب کردند ولی بسیاری هم عنوان کردند که روزهای خوب و پر رونقی را به دلیل جذابیت این بازی تجربه می‌کنند.
 
پیاده‌روی کلاب Showbar که یکی دیگر از محل‌های داغ مخصوص این بازی محسوب می‌شود، طی چند روز اخیر همیشه پر از افراد گوشی به دست درحال بازی بوده، حتی بسیاری از افراد بعد از ورود به کلاب همچنان به بازی ادامه می‌دهند. صاحب این کلاب عنوان کرده که میزان جذابیت این بازی برای مردم باور نکردنی است. آنها حتی بعد از ورود به کلاب پشت میزهای خود می‌نشینند و فقط به گوشی‌های خود خیره می‌شوند. جیمز اسپارک 51 ساله از هفته پیش درگیر این بازی همراه با تکنولوژی واقعیت افزوده شده است.حالا وی به مرحله 15 رسیده و دائما محل خوردن قهوه یا ناهار خود را بر اساس مکان‌های داغ این بازی انتخاب می‌کند.
 
اسپارک که تکنسین انجمن آموزش ملی است عنوان کرد هفته پیش زمانی که در صف رستورانی منتظر پیتزایش بود توانست سه هیولای پوکمون را شکست دهد و محل را به فتح خود درآورد! Pokemon Go، این بازی جذاب ظاهرا علاوه بر بازیکنانی که به سمت خود جذب کرده، غیرمستقیم باعث خوشحالی بسیاری از افراد دیگر شده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.