سیستم‌عامل و نرم‌افزار

فناوری اطلاعات

August 3, 2016
15:38 چهارشنبه، 13ام مردادماه 1395
کد خبر: 78739

دایملر عمده سهام سرویس حمل‌ و نقل Hailo را خریداری می‌ کند

یکی از کسب‌ و کارهایی که در بخش حمل‌ و نقل به وجود آمده است، شرکت‌های اشتراک خودرو هستند که سعی دارند با استفاده از روش‌های نرم‌افزاری، رابطه میان راننده و مسافر را به طور مستقیم برقرار سازند. معروف‌ترین نام در این صنعت اوبر (Uber) است. حال دایملر، تصمیم گرفته است تا با خرید اکثریت سهام یکی از رقبای اصلی اوبر، به نام هیلو (Hailo) و ادغام آن با سیستم حمل‌ونقل خود، قوی‌تر از گذشته در این زمینه فعالیت کند.
 
خودروساز چندملیتی دایملر سهام شرکت اشتراک خودروی هیلو (Hailo) را خریداری کرد. دایملر پلتفرمی به نام MyTaxi را تاسیس کرده که فعالیت مشابهی با Hailo دارد. اکنون دایملر می‌تواند با ادغام این دو شرکت، بزرگ‌ترین سرویس حمل‌ونقل هوشمند را در سرتاسر اروپا به وجود آورد که در بیش از ۵۰ شهر و با کمک ۱۰۰ هزار راننده به ۷۰ میلیون مشتری خدمت‌رسانی کند.
 
هیلو اکنون تنها در بریتانیا، ایرلند و اسپانیا در دسترس است. اما پس از ادغام با MyTaxi در اتریش، آلمان، لهستان، پرتغال و سوئد نیز برای کاربران قابل استفاده خواهد بود. قرار است تمام خدمات مربوط به این شرکت تا میانه سال ۲۰۱۷ میلادی تحت نام MyTaxi ارائه شوند.
 
اندرو پینینگتون، بنیان‌گذار Hailo، مدیرعامل شرکت جدید خواهد بود. نیکولاس مِوِز، بنیان‌گذار MyTaxi، نیز به عنوان مدیر شرکت خدمات حمل‌ونقل دایملر قرار فعالیت خواهد کرد تا این دو بتوانند به خوبی با یکدیگر تعامل داشته باشند.
 
رئیس بخش مالی شرکت حمل‌ونقل دایملر، کلاوس انتنمان، درباره این ادغام گفته است:
 
ادغام Hailo و MyTaxi قدم دیگری برای تبدیل دایملر به شرکت پیشرو ارائه‌دهنده سرویس‌های حمل‌ونقل است. با آوردن سرویس‌‌های حمل‌ونقل به گوشی‌های هوشمند، مشتری می‌تواند با دید شفاف خودروی موردنظر خود را انتخاب کند و هم‌چنین به راحتی هزینه سفر را پرداخت کند. شرکت ما علاوه بر این اقدام، حدود ۵۰۰ میلیون یورو برای زیرساخت‌های حمل‌ونقل و هم‌چنین بهبود خدمات، سرمایه‌گذاری کرده است. این شرکت در آینده نیز در کنار گسترش سامانه‌های حمل‌ونقل خود، در موارد لازم سرمایه‌گذاری‌های دیگری را برای توسعه بخش حمل‌ونقل خود انجام خواهد داد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.