تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

August 6, 2016
16:02 شنبه، 16ام مردادماه 1395
کد خبر: 78805

مدیر عامل پست خبر داد: وزارت ارتباطات متولی دفاتر پیشخوان دولت شد

مدیر عامل پست با بیان این که وزارت ارتباطات متولی دفاتر پیشخوان دولت شده است گفت: امیدواریم بعد از حدود یک دهه بلا تکلیفی در این حوزه بتوانیم از ظرفیتهای این بخش به عنوان بازوی پست استفاده کنیم.
 
حسین مهری در نشست خبری با اشاره به اینکه در راستای تصویب اساسنامه شرکت ملی پست تکلیف دفاتر پیشخوان دولت هم مشخص شد، اظهار کرد: وزارت ارتباطات متولی دفاتر پیشخوان دولت شد و امیدواریم بعد از حدود یک دهه بلا تکلیفی در این حوزه بتوانیم از ظرفیتهای این بخش به عنوان بازوی پست استفاده کنیم.
 
معاون وزیر ارتباطات گفت: برای استفاده خوب از ظرفیت دفاتر باید برون سپاری قوای سه گانه صورت گیرد.
 
وی عنوان کرد: وضعیت پست حدود یک دهه بلاتکلیف بود و پنج سال پیش براساس ماده واحده ای در مجلس قرار بود پست دولتی دیگری نیز شکل گیرد و این آینده کار ما را با مشکل مواجه می کرد.
 
مهری افزود: پست جزو شرکت های ستاره دار بود و می بایست واگذار می شد اما با همت دولت تدبیر و امید و مذاکره با نمایندگان مجلس جلوی این کار گرفته شد.
 
وی گفت: از 192 کشور عضو اتحادیه جهانی پست تنها سهام غالب پست در هفت کشور واگذار شده است.
 
رئیس هیئت مدیره شرکت پست جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه باید به سمت ایجاد زیرساختهای الکترونیکی و مالی خود برویم گفت:‌ بر این اساس باید تا چند سال آینده شاهد ایجاد پستی نوین در کشور باشیم.
 
مهری اشاره‌ای به عملکرد 4 ماهه سال جاری داشت و گفت:‌ شرکت پست در این بازه زمانی با 28 درصد رشد ترافیک محصولات سفارشی مواجه شد به گونه‌ای که تعداد محصولات به 9 میلیون و 432 هزار رسید.
 
وی افزود: سرویس الکترونیکی نیز بالغ بر 6 درصد رشد ترافیک را تجربه کرد و تنها در بخش امانات شاهد کاهش حجم بودیم.
 
رئیس هیئت مدیره شرکت پست جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه در حوزه ترافیک عادی رشد بالغ بر 6 درصد را داشتیم در ارتباط با فعال شدن اپراتورهای جدید پستی طبق اساسنامه جدید شرکت ملی پست گفت: در اساسنامه جدید ما به وزارت ارتباطات مجوز راه‌اندازی دو اپراتور پستی ظرف یک سال داده شده است تا امکان رقابت در این حوزه بالا رفته و مردم حق انتخاب داشته باشند.
 
مهری افزود: شرایط مجوزدهی به این اپراتورها را سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تعیین کرده و اجازه فعالیت به آنها را می‌دهد.
 
مدیر عامل پست با اشاره به اینکه احتمال زیادی برای ورود شرکتهای خارجی برای فعالیت در پست ایران و مجوزدهی به آنها وجود دارد گفت: قرار است طبق ساختار جدید معاونت امور پستی در سازمان تنظیم مقررات ایجاد شود.
 
معاون وزیر ارتباطات درباره درآمدهای این شرکت نیز گفت: در سال 94 تنها 5.5 درصد افزایش تعرفه پستی داشتیم اما امسال علیرغم 15 درصد افزایش هزینه‌ها همچنان تعرفه جدیدی را اعمال نکرده‌ایم که شاید این موضوع در راستای همان رقابت با اپراتورهای پستی خصوصی باشد.
 
وی افزود: با این حال 21.5 درصد افزایش درآمد در 4 ماهه ابتدایی سال جاری به نسبت گذشته داشته‌ایم و توانستیم به درآمد 260 میلیارد تومانی در 4 ماهه ابتدای سال جاری برسیم.
 
مدیر عامل پست همچنین گفت: با اتمام سال 94 توانستیم تمامی بدهی‌های شرکت را تسویه کنیم و سعی می‌کنیم از این پس در نیمه دوم هر ماه بدهی‌های ماه قبل را تسویه کرده باشیم.
 
رئیس هیئت مدیره شرکت پست اشاره‌ای به برنامه اقتصاد مقاومتی ارائه شده توسط این شرکت که شامل مدیریت نشانی مکان‌محور و استعلامات میان دستگاهی امکان می‌شود داشت و گفت: این طرح مدیریتی شامل 3 بخش اعم از به‌هنگام‌سازی آدرس اماکن شهری و روستایی، استانداردسازی آدرس‌ها و استعلامات بین دستگاهی امکان می‌شود.
 
وی با اشاره به اینکه تاکنون 48 میلیون مکان را کد پستی 10 رقمی داده‌ایم که 10 میلیون از آن آدرس‌های روستایی است گفت: با توجه به برنامه‌ای که داشتیم صددرصد امکان شهری را تا دو سال گذشته به‌هنگام کردیم و 50 درصد روستاها را نیز طبق برنامه پوشش دادیم که امیدواریم عقب‌ماندگی این بخش طی سال جاری جبران شود.
 
وی با اشاره به استاندارسازی آدرس‌های اهدایی به امکان شهری و روستایی گفت: در حال حاضر هر سازمانی از یک مکان واحد آدرس‌های متفاوتی دارد اما بر اساس این سامانه مدیریتی قرار است تمامی آدرس‌های پستی 3 سیلابی شود که سیلاب اول محله، سیلاب دوم  معبر ماقبل آخر و سیلاب سوم طبقه و پلاک شهرداری می‌شود.
 
مهری اشاره‌ای به سامانه یکپارچه کشور که طرح پایلوت آن در 3 استان شروع شده کرد و گفت: این طرح را در گیلان،‌ البرز و کرمان آزمایشی اجرا کردیم و 19 میلیون رکورد نقاط شهری و بالغ بر دو میلیون روستایی را در این راستا خواهیم داشت.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.