لبه تکنولوژی

August 8, 2016
12:37 دوشنبه، 18ام مردادماه 1395
کد خبر: 78855

ساخت نسل جدید ایمپلنتها با ابتکارعمل خواهر گوگل

محققان ایده جاه طلبانه ای را به واقعیت تبدیل می کنند که طی آن امکان استفاده از ایمپلنتهای قابل کنترل با سیگنالهای الکتریکی فراهم می شود.
 
 
شرکت Verily Life Sciences که به عنوان خواهر گوگل شناخته می شود همکاری گسترده ای را با غول داروسازی بریتانیا یعنی GlaxoSmithKline آغاز کرده تا بیمارانی که اندامهایشان به هر دلیل دچار نقص است در آینده ای نزدیک بتوانند از نسل جدید ایمپلنتها استفاده کنند.
 
در نتیجه همکاری این دو شرکت بزرگ، شرکتی موسوم به Galvani Bioelectronics در بریتانیا شکل می گیرد که طی هفت سال آینده با دریافت ۵۴۰ میلیون پوند گامهای بلندی به سوی تحقق این ایده برداشته خواهد شد.
 
محققان تلاش می کنند تا در این شرکت ایمپلنتهای زیست الکترونیکی تولید کنند که از حیث عملکرد با فناوریهای مشابه فعلی نظیر نشانگرهای قلبی تفاوت چندانی ندارند.
 
در واقع تلاش اصلی این محققان بر این اصل استوار است که سیگنالهای عصبی را به شیوه ای اصلاح کنند که قابلیت از بین بردن اختلالات در عملکرد اندامهای مختلف را داشته باشند.
 
در این پروژه ریزایمپلنتهایی ساخته می شود که به رشته های عصبی مرتبط با اندامهای مختلف متصل هستند. محققان از فناوری بی سیم برای کنترل این ریزساختارها استفاده می کنند تا در نهایت بیمار عملکرد بهتری در استفاده از اندامهایش داشته باشد.
 
از آنجاکه بسیاری از فرآیندهای بدن انسان به واسطه تبادل سیگنالهای الکتریکی میان سیستم عصبی و اندامها کنترل می شود، محققان در این پروژه جدید تلاش می کنند که از ریزایمپلنتهای ساخته شده برای تحریک یا حتی بازداشتن سلولهای عصبی جهت اصلاح عملکرد ناقص آنها بهره ببرند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.