لبه تکنولوژی

August 10, 2016
9:25 چهارشنبه، 20ام مردادماه 1395
کد خبر: 78905

تهیه بهترین عکسهای المپیک با روبات زیرآبی

طراحی یک ربات زیرآبی به عکاسان حرفه ای حاضر در رقابت های المپیک امکان داده تا از کف استخر هم عکس های بی نظیری تهیه کنند.
بسیاری از آژانس های تهیه عکس و عکاسان حرفه ای حاضر در شهر ریو و محل برگزاری رقابت های المپیک در تلاش هستند تا در جریان این رقابت های مهم جهانی بهترین و زیباترین عکس های ممکن را تهیه کنند.
 
 
در تازه ترین تحول از این دست، آل بلو عکاس گتی ایمیج تجربه تازه ای از عکاسی را ثبت کرده و با استفاده از یک ربات از عمق استخرهای محل برگزاری رقابت ها تصاویری را تهیه کرده است.
 
وی برای این کار به جای غوطه ور شدن در آب با دوربین و لباس شنا از دوربین کنترل از راه دوری استفاده کرده که در داخل استخر محل مسابقه شناگران نصب شده است.
 
اگر چه استفاده از دوربین های کنترل از راه دور در رقابت های المپیک امری بی سابقه نیست و خبرگزاری رویترز قبلا چنین کاری را انجام داده است، اما سطح فناوری مورد استفاده در المپیک ریو قابل مقایسه با المپیک لندن نیست.
 
در گذشته برای انجام این کار از دوربین های ثابت شده در آب استفاده می شد و تهیه عکس های مناسب از زیر آب در چنین شرایطی کار دشواری بود. اما دوربین جدید که پهپادی رباتیک است، می تواند به خوبی بر روی سوژه عکاسی متمرکز شود.
 
این دوربین که Canon 1DX Mark II نام دارد، در درون یک محفظه ضدآب قرار می گیرد و تنظیم قاب عکاسی آن هم با کنترل فاصله کانونی لنز و هم با تغییر موقعیت خود دوربین از طریق جابجا کردن آن در سطح استخر ممکن است. رایانه نصب شده در کنار استخر هم مشاهده هر آنچه دوربین می بیند را ممکن می کند و در نهایت عکاس در لحظه مناسب قاب مناسب را شکار و عکس مورد نظرش را ثبت می کند.
 
اگر چه این فرایند با آنچه که در ذهن شما از عکاسی ثبت شده متفاوت است، اما برای تهیه عکس های حرفه ای در اماکنی با محدودیت های مشابه استخر مناسب است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.