بازی

فناوری اطلاعات

August 14, 2016
11:32 یکشنبه، 24ام مردادماه 1395
کد خبر: 79007

حضور ایران در بزرگ‌ترین نمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای اروپا

بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای امسال در بزرگ‌ترین و جدی‌ترین نمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای یعنی گیمزکام ۲۰۱۶ حضور خواهد داشت و پاویون ایران در گیمزکام میزبان فعالان صنعت بازی‌سازی ایران خواهد بود.
 
نمایشگاه گیمزکام شش سال است که در شهر کلن آلمان برگزار می‌شود و سال گذشته ۳۴۵ هزار نفر از این نمایشگاه بازدید کردند. از نظر وسعت و تعداد بازدیدکنندگان، گیمزکام مهم‌ترین نمایشگاه صنعت بازی‌های رایانه‌ای در دنیا است و نمایشگاه امسال از تاریخ ۲۷ تا ۳۱ مرداد برگزار می‌شود.
 
طبق اعلام، بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، برنامه‌های متنوعی را برای گیمزکام امسال در نظر گرفته است و به نوعی می‌توان گفت بخش‌های مختلف صنعت را تفکیک کرده است. بنیاد ملی امسال تنها در نقش سیاست‌گذار و از نگاه کلان با موسسات مرتبط، آکادمی‌ها و بنیادهای مشابه در کشورهایی همچون اسپانیا، کره، ترکیه و بریتانیا مذاکره خواهد کرد.
 
امسال بخش‌های مختلفی از صنعت بازی ایران پابه‌پای بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در نمایشگاه حضور خواهند داشت و هرکدام برای رسیدن به هدف مشخصی تلاش خواهند کرد.
 
برای این منظور کتابی با عنوان Essential Facts & Key Players درباره صنعت بازی ایران تهیه شده است که تمام توضیحات مورد نیاز فعالان بین‌المللی از جمله آمار و ارقام و همچنین برترین شرکت‌های فعال در حوزه‌های مختلف را ارایه می‌کند. این کتاب در ۲۰۷ صفحه و تماما به زبان انگلیسی تهیه و چاپ شده است.
 
مجموعه «دایرک» به عنوان تنها مجموعه پژوهشی و آماری صنعت بازی در کشور، به ارایه آمار و ارقام دقیقی از صنعت بازی خواهد پرداخت و دید و نگاه سرمایه‌گذاران خارجی را نسبت به بازار ایران باز خواهد کرد.
 
شرکت فن‌افزار در نقش ناشر در این نمایشگاه حضور دارد و با ارایه بازی‌های ایرانی به ناشران خارجی، تلاش خواهد کرد تا بازی‌های ایرانی را بیش از پیش جهانی کند. همچنین بازی‌های برتر رویداد بازی‌سازی Level Up نیز که چند روز پیش مشخص شدند نیز توسط فن‌افزار در گیمزکام به نمایش گذاشته می‌شود.
 
شرکت آنو به عنوان یکی از شرکت‌های بزرگ بازی‌سازی کشور که در بخش هنری (Art) توانایی‌های بسیاری دارد، در نمایشگاه حضور دارد تا توانمندی‌های ایران را در حوزه هنر دیجیتال به نمایش بگذارد. هدف این شرکت عقد قرارداد برای پروژه‌های برون‌سپاری در حوزه هنر دیجیتال است.
 
بخش دیگری از غرفه ایران به جلسات اختصاص داده شده است که تمام ایرانیانی که به صورت مستقل در نمایشگاه حضور دارند می‌توانند از این فضا جهت برگزاری جلسات خود استفاده کنند.
 
نگاه جهانی با رویداد Tehran Game Convention
 
از مهم‌ترین برنامه‌های بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در این نمایشگاه، معرفی رویداد Tehran Game Convention (TGC) در گیمزکام است که قرار است نخستین رویداد بین‌المللی تجاری صنعت بازی در کشورمان باشد و حضور شرکت‌های بین‌المللی و تاثیرگذار در این رویداد اهمیت ویژه‌ای دارد.
 
رویداد TGC به مدت دو روز در تاریخ ۹ و ۱۰ اردیبهشت ۹۶ در برج میلاد تهران برگزار خواهد شد و هدف اصلی آن اتصال بازی‌سازان ایران به فعالان بین‌المللی این حوزه است.
 
از نکات بسیار مهمی که در رابطه با این رویداد وجود دارد، تفاهم‌نامه‌ای است که با مجموعه گیم‌کانکشن (Game Connection) در نمایشگاه گیمزکام به امضا خواهد رسید و در واقع TGC به عنوان فصلی از رویدادهای گیم‌کانکشن برگزار می‌شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.