رگولاتوری

August 14, 2016
13:26 یکشنبه، 24ام مردادماه 1395
کد خبر: 79014

وزیر ارتباطات: ۱۳۰ هزار شغل در بخش فناوری اطلاعات ایجاد می‌شود

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از ایجاد ۱۳۰ هزار شغل مستقیم و غیرمستقیم مربوط به بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات، در کشور خبر داد.
 
محمود واعظی در مراسم بهره برداری از نخستین مرکز داده ابری (دیتاسنتر) بخش خصوصی توسط شرکت دانش بنیان افرانت، بر سیاست نظارتی و حمایتی دولت یازدهم در زمینه حمایت از بخش خصوصی به منظور سرمایه گذاری در فناوری اطلاعات تاکید کرد.
 
وی با بیان اینکه در سه سال گذشته بیش از ۹ میلیارد تومان توسط بخش خصوصی و ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان توسط بخش دولتی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات سرمایه‌گذاری شده است، ادامه داد: دیتاسنتر ابری افرانت با هزینه ۴۰ میلیارد تومانی توسط بخش خصوصی بصورت ۱۰۰ درصد داخلی راه اندازی شده که نوید ایجاد ۱۰۰ شغل مستقیم و هزاران شغل غیرمستقیم را می دهد.
 
واعظی بهره برداری از دیتاسنتر داخلی را در راستای تکمیل شبکه ملی اطلاعات برشمرد و گفت: این یکی از گام های حرکت در جهت تکمیل پازل شبکه ملی اطلاعات است و در این شبکه جای دیتاسنتر ابری خالی بود که امروز ایجاد شد.
 
وی به کاهش تعرفه های تبادل اطلاعات در داخل کشور طبق مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات اشاره کرد و ادامه داد: برغم کاهش ۶۰۰ میلیارد تومانی درآمد شرکت ارتباطات زیرساخت، این اقدام موجب افزایش دسترسی مردم به امکانات می شود که مطمئن هستیم این کاهش درآمد در آینده با کاربری کاربران، برگشت داده خواهد شد.
 
از حضور سرورهای خارجی در ایران استقبال می کنیم
 
وزیر ارتباطات با اشاره به استقبال از حضور سرورها سایت های خارجی به داخل گفت: حضور این سرورها در داخل کشور، موجب کاهش هزینه مردم در استفاده از پهنای باند شده و کیفیت و سرعت ارائه خدمات را افزایش می دهد. این موضوع نیاز مردم به محتوای داخلی و خارجی را تامین می کند.
 
وی در این زمینه به رعایت قوانین داخلی در انعقاد قرارداد با طرف های خارجی اشاره کرد و افزود: شرکت های ایرانی در مذاکرات این مورد را حتما مد نظر قرار دهند.
 
واعظی در مورد تصمیم دولت یازدهم در واگذاری ایجاد دیتاسنتر به بخش خصوصی برغم تصمیم دولتهای قبل مبنی بر راه اندازی ۳۰ دیتاسنتر توسط دولت گفت: امیدوارم در مذاکرات با وزیر نیرو در زمینه کاهش هزینه برق این مراکز به تفاهم دست پیدا کنیم.
 
وزیر ارتباطات در آستانه هفته دولت، بهره برداری از پروژه های بخش خصوصی را در راستای سیاست دولت و سیاست های اقتصاد مقاومتی برشمرد و گفت: اگر تنها بند ۲۴ اقتصاد مقاومتی را خوب اجرا کنیم تمام مشکلات اقتصادی کشور حل خواهد شد.
 
واعظی سیاست های دولت در زمینه مذاکرات خارجی را در جهت حمایت از بخش خصوصی برشمرد و گفت: در حال عبور از مرحله گذار هستیم و بسیار به نتایج مداکرات خوش بین هستم و امیدواریم بخش خصوصی به میدان آید و به جای دولت بخش خصوصی سرمایه گذاری کند.
 
۱۳۰ هزار شغل در حوزه فناوری اطلاعات ایجاد می شود
 
وی افزود: وارد فصل جدیدی در حوزه شده ایم که می تواند با ایجاد شغل امکان ایجاد ۱۳۰ هزار شغل مستقیم و غیرمستقیم در این حوزه را فراهم کند.
 
واعظی مستقل شدن بخش آی سی تی از حوزه حمل و نقل در برنامه ششم توسعه را بسیار مهم دانست و افزود: علاوه بر سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در برنامه‌ریزی های کشور حدود ۱۹.۴ درصد رشد بخشی برای ما در نظر گرفته شده است که اهمیت این بخش را در سیاست گذاری های دولت می رسانند و باید از این فرصت نهایت بهره را برد.
 
واعظی علاوه بر تاکید بر افزایش کیفیت و سرعت خواستار ارائه خدمات متنوع به کاربران شد و افزود: با راه اندازی مرکز تبادل ترافیک داده در ۴ شهر بزرگ انتظار داریم مردم محتوای خوب را با کیفیت خوب دریافت کنند که باید به این امر توجه ویژه کرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.